Élet-Stílus

Glock jutalma a szerződés

A Magyar Nagydíjon kiváló versenyzéssel a második helyig jutó Timo Glock biztos lehet a jövője felől, a csapat ugyanis döntött, a németet 2009-re is lekötik. A BMW-nél egyelőre nem tudják, miért voltak olyan lassúak a Hungaroringen.

A Magyar Nagydíj versenyhétvégéjén a toyotás Timo Glock végig jó formában volt, már az időmérő edzésen kiváló idővel hívta fel magára a figyelmet, és ahogy később kiderült, jól megtankolt autóval is az ötödik rajtkockát szerezte meg.

A futamon végig fegyelmezetten és gyorsan autózott, még az egyik bokszkiállás elrontott tankolása sem akadályozta meg abban hogy végül a második helyen érjen célba, teljesen megérdemelten.

A tavalyi GP2-bajnok német pilóta szezonja ugyan nehezen indult, többször is balesetekbe keveredett, és a Hungaroringet megelőzően csak egyszer szerzett pontot, a mostani bravúr után a csapatnál biztos a helye.

Ünnepelnek a toyotások, középen Timo Glock (MTI/EPA)

Ünnepelnek a toyotások, középen Timo Glock (MTI/EPA)

“A jelenlegi állás szerint mindkét pilótánkat szeretnénk megtartani jövőre is. Őszintén szólva, ez nem is volt kétséges” – mondta a csapat főnöke, John Howett a futam után.

Howett szerint Glocknak sikerült végre javítania az időmérős teljesítményén, ennek köszönhető a jó versenyszereplés: “Attól a pillanattól fogva, hogy pénteken kigurult a garázsból, végig nagyon jó formában volt. Ha megnézzük a korábbi időmérős szektoridőit, látszik hogy nehezen rakott össze egy jó kört, pedig a tempója megvolt hozzá. Hockenheimben aztán bizonyított, főképp a versenytempót illetően, és a baleset ellenére ezen a hétvégén ugyanúgy folytatta” – dicsérte Glockot a csapatfőnök.

Howett nyilatkozata után szinte biztos, hogy a korábbi pletykákkal szemben a Toyota-támogatású, de jelenleg williamses Kazuki Nakajima 2009-ben nem kap helyet a gyári csapatnál, hanem továbbra is a grove-i alakulatnál marad.

—-A BMW nem volt versenyben—-

A BMW Sauber pilótái mintha ott sem lettek volna a futamon a Magyar Nagydíjon, teljesen észrevétlenül körözgettek, míg végül eljutottak a kockás zászlóig. Nick Heidfeldtől eleve nem lehetett sokat várni, miután az elrontott időmérő után csak a 15. helyről rajtolt, de a negyedik rajtkockából startoló Robert Kubica nyolcadik helyezése – amit Felipe Massa kiesésével örökölt – igazán csalódást keltő.

A csapat eddigi legrosszabb teljesítményét nyújtotta idén, és egyelőre azt sem tudják, hogy miért.

“A Magyar Nagydíj egy olyan futam volt, amin gyakorlatilag nem vettünk részt. A pilótáink egyszer sem tudtak olyan köridőt teljesíteni, amilyeneket a pénteki és szombati eredmények után vártunk volna, és ezen az sem változtatott, hogy melyik gumikeveréket használták. A történtek nagyon megleptek minket, ilyet még nem láttunk. Egyszerűen lassúak voltunk, nagyon lassúak. Volt olyan szakasza a futamnak, amikor Robert [Kubica] volt a leglassabb versenyző a pályán” -nyilatkozta a csalódott csapatvezető, Mario Theissen.

Kubica egyetlen pontjához is óriási mázli kellett (MTI/EPA)

Kubica egyetlen pontjához is óriási mázli kellett (MTI/EPA)

A csapatfőnök egyelőre semmi jót nem is tud mondani: “Egyelőre nem derítettük ki az okokat, de elemezzük a történteket. Meg fogjuk vizsgálni az autó, a gumik, a pálya és a körülmények egymásra hatását. A vizsgálatokat a müncheni és hinwili központokban végezzük majd, hiszen a nyári szünet alatt nem lehet tesztelni.”

“Az igazat megvallva, a budapesti eredmény nagyon elkeserítő. Ezzel együtt a fejlesztéseket az idény hátralevő részében ugyanúgy folytatjuk. A célunk, hogy a maradék három európai és négy tengerentúli futamon építsünk az idény első felében elért jó eredményekre. Jön még jó néhány fejlesztésünk, amikkel újra sikeresek lehetünk, de ilyen teljesítmény és egyetlen pont megszerzése után egyelőre nem beszélnék arról, hogy a többi csapatot szorongatjuk majd” – folytatta a német szakember.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik