Élet-Stílus

Fesztiválpiac: csak ketten maradnak életben?

Évről évre bővül a kínálat a hazai fesztiválpiacon, a szakemberek szerint divat a fesztiválozás miközben e piac két nagy szereplő között oszlik meg - írja a Világgazdaság.

A lap szerdai számában megjelent írás szerint nagy a kereslet a fesztiválok iránt, amit szakemberek arra vezetnek vissza, hogy a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt a fiatalok a külföldi utazás helyett a hazai könnyűzenei- és sportrendezvényeket keresik fel. Azok pedig, akik a nagy fesztiválokról kiszorulnak, szívesen keresik fel a vidéki rendezvényeket.

A Világgazdaság szerint az ifjúsági rendezvény piacon két szereplő képes a szponzori-, minőségi- és média által támasztott követelményeknek megfelelni: a Sziget Fesztivált, a soproni Voltot és a Balaton Soundot szervező Sziget Kft,, valamint a Hegyalja Fesztivált, a BalaTone-t és a Szegedi Ifjúsági Napokat (SZIN) rendező Deltafest Kft.

A Világgazdaságban feltüntetett adatok szerint a Sziget költségvetése 2,65 milliárd, a Volté 360 millió, a Balaton Soundé 350 millió, a Hegyaljáé 220 millió, míg a BalaTone-é 120 millió forint 2008-ra. E rendezvények tavaly – ugyanezen sorrendben – 371 ezer, 67 ezer, 32 ezer, 65 ezer és 15 ezer látogatót regisztráltak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik