Élet-Stílus

Monacói Nagydíj: Hamilton esőt prédikált

Lewis Hamilton, a McLaren-Mercedes pilótája nyerte a Forma-1-es Monacói Nagydíjat. Az esős versenyen a brit mögött a lengyel Robert Kubica (BMW) és a brazil Felipe Massa (Ferrari) végzett.

A világbajnokság hatodik futamának rajtját az élről illetve a harmadik helyről induló Massa és Hamilton kapta el a legjobban, utóbbi elment az időmérőn második Raikkönen mellett.

A trió jól alkalmazkodott a nedves aszfalthoz, mögöttük azonban egyre nagyobb lett az űr. Korábban a negyedik Heikki Kovalainen (McLaren) autója nem indult el a felvezető körre, az újraindítás után a finn csak a boxutcából rajtolhatott.

Rajt után: Massa mögött Hamilton és Räikkönen (MTI)

Rajt után: Massa mögött Hamilton és Räikkönen (MTI)

Mivel az eső nem állt el, a start után több kisebb koccanás is történt, néhányan már az elején boxlátogatásra kényszerültek, és négy autón is le kellett cserélni a légterelőt. Massa időközben elképesztő tempót diktálva repesztett az élen.

A brazillal a lépést tartani nem tudó Hamilton az ötödik körben az „uszodánál” megcsúszott, autója pedig nekivágódott a palánknak, s a jobb hátsó gumija defektet kapott. A brit szerencsés volt: mivel közel volt a boxutca bejáratához, még be tudott evickélni egy kerékcserére, így folytathatta a versenyt, de visszacsúszott az ötödik pozícióba. A későbbi történések azonban az ő malmára hajtották a vizet.

Két körrel később Fernando Alonso (Renault) is Hamiltonhoz hasonlóan járt, David Coulthard valamint az autóját összetörő skótba beleszálló Sébastien Bourdais pedig összeütközött – mindketten kiestek.

Amíg eltakarították az autók maradványait, bejött a biztonsági autó. Odalett Massa majd 12 másodperces előnye, mögötte a később szerelői miatt – a rajt előtt három perccel még nem zárult le az abroncsok ellenőrzése – áthajtásos büntetésre ítélt Räikkönen, Kubica és Hamilton volt a sorrend.

Miután végrehajtotta az ítéletet, Räikkönen Hamilton mögé ért vissza, a 12. körben az élboly mögött a visszafordítóban kakaskodó Heidfeld (BMW) és Alonso miatt többen is összekoccantak, így a vezető négyes még jobban ellépett a többiektől. A 15. körben Massa elfékezte magát, kicsúszott, s amíg visszatalált a pályára, Kubica elhúzott mellette és átvette a vezetést.

A monacói törzsvendég: a biztonsági autó (MTI)

Monacói törzsvendég: a biztonsági autó (MTI)

A 25. körben a lengyel kezdte meg a kerékcserék sorát és Massa, valamint Hamilton mögé a harmadik helyre jött vissza. Közben a célegyenes után jobbos kanyarban Räikkönen is kicsúszott, be kellett mennie a boxba és emiatt visszacsúszott a hatodik helyre.

Az élen Massa kivárt, csak a 32. körben állt ki és a taktika részben kifizetődött, ugyanis Kubica elé tért vissza. Azért csak részben, mert a lekörözött versenyzők miatt Hamiltonhoz képest bő másodperceket vesztett – így Hamilton vezette a mezőnyt.

Az eső az ellentétes prognózisok ellenére elállt – a mezőny tagjai pedig egyre inkább kacsingattak a száraz abroncsokra. Bár az első „fecskék” egyike, Timo Glock (Toyota), majd Alonso is megpördült az új gumikon (a spanyol csapattársa, Nelsinho Piquet ki is esett), az egyre jobban száradó aszfalt a többieket is váltásra kényszerítette.

A nap meglepetését Adrian Sutil (Force India) szolgáltatta, a fiatal német pilóta egyre feljebb kapaszkodott, s a 48. körben már a Hamilton, Massa, Kubica trió mögött a negyedik helyen autózott úgy, hogy időközben háromszor is megjavította a verseny leggyorsabb körét.

Az éllovas brit az 53. körben ment ki a boxba, s összegyűjtött előnyének köszönhetően kényelmesen térhetett vissza az első helyre. Mögötte ekkor Massa, Kubica, Räikkönen, Sutil, Mark Webber (Red Bull) volt a sorrend. A következő körökben a két ferraris is kiállt, így némileg átrendeződött az élmezőny, Kubica feljött a második, Sutil pedig ismét a negyedik helyre.

Hamilton: esőt prédikált, pezsgőt ivott (MTI)

Hamilton: esőt prédikált, pezsgőt ivott (MTI)

A 61. körben Nico Rosberg balesete miatt újra bejött a biztonsági autó, amely hat körön át vezette a karavánt. Amikor újra nekilódulhattak a pilóták, már csak 11 perc volt hátra a két órában maximalizált száguldásból, Hamiltonnak tehát ennyit kellett kibírnia az élen.

Mögötte Räikkönen az alagút kijáratánál lévő balos kanyar előtt nagy igyekezetében beleszaladt Sutilba, mindkettőjüknek ki kellett menniük a boxba, utóbbi a futam feladására kényszerült, előbbi pedig visszacsúszott a kilencedik pozícióba.A hátralévő időben az élen már nem változott a sorrend: Hamilton, Kubica, Massa, Webber, Sebastian Vettel, Rubens Barrichello volt a pontszerzők sorrendje.

A harmadik helyről indult Hamilton – aki a 78 körösre tervezett versenyt az előírt két óra lejárta miatt 76 kör alatt nyerte meg – idei második, pályafutását tekintve pedig hatodik futamgyőzelmét ünnepelhette. A címvédő finn Kimi Räikkönen csak kilencedik lett, így Hamilton az összetett pontversenyben is átvette a vezetést 38 ponttal. Räikkönennek 35, Massának pedig 34 pontja van.

Forma 1-es Monacói Nagydíj, Monte Carlo
Végeredmény:
1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes)
2. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) +3.0
3. Felipe Massa (brazil, Ferrari) +4.8
4. Mark Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) +19.2
5. Sebastian Vettel (német, STR-Ferrari) +24.6
6. Rubens Barrichello (brazil, Honda) +28.4
7. Kazuki Nakadzsima (japán, Williams-Toyota) +30.1
8. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) +33.1
9. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) +33.7
10. Fernando Alonso (spanyol, Renault) +1 kör
11. Jenson Button (brit, Honda) +1 kör
12. Timo Glock (német, Toyota) +1 kör
13. Jarno Trulli (olasz, Toyota) +1 kör
14. Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) +4 kör
Feladta:
– Adrian Sutil (német, Force India-Ferrari) – a 67. körben
– Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) – az 59. körben
– Nelsinho Piquet (brazil, Renault) – a 47. körben
– Giancarlo Fisichella (olasz, Force India-Ferrari) – a 36. körben
– David Coulthard (brit, Red Bull-Renault) – a 7. körben
– Sebastien Bourdais (francia, STR-Ferrari) – a 7. körben

A világbajnokság állása 6 verseny után
Pilóták:
1.. Hamilton 38 pont, 2. Räikkönen 35, 3. Massa 34, 4. Kubica 32, 5. Heidfeld 20, 6. Kovalainen 15, 7. Webber 15, 8. Alonso 9, 9. Trulli 9, 10. Rosberg 8, 11. Nakadzsima 7, 12. Vettel 4, 13. Button 3, 14. Barrichello 3, 15. Bourdais 2
Konstruktőrök:
1 Ferrari 69, 2 McLaren-Mercedes 53, 3 BMW Sauber 52, 4 Williams-Toyota 15, 5 Red Bull-Renault 15, 6 Toyota 9, 7 Renault 9, 8 STR-Ferrari 6, 9 Honda 6

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik