A 63 esztendős milliárdos két évvel korábban vásárolta fel a Minardit, az átkeresztelést követően azonban a rég-új istálló elsősorban a Red Bull Racing fejlesztéseiből élt, így nem felelt meg az FIA azon kívánalmainak, hogy önálló konstruktőrként szerepeljen.
Mateschitz és a társtulajdonos ex-pilóta Gerhard Berger eleinte tagadták, hogy megválnának a faenzai istállótól.
Mára kiderült: a 2010-től érvényes szabálymódosítás, a Concorde Agreement – mely azzal, hogy minden csapatnak saját fejlesztésű autó használatát teszi kötelezővé, többek között tiltja a Red Bull és a Toro Rosso autói közötti „túlzott hasonlóságot” is – kész tények elé állítja a duót.
„Nem titok, hogy áruljuk a Toro Rossót” – ismerte el a Red Bull-főnök. „Rájöttünk arra, hogy egy folyamatra jobban tudunk összpontosítani. A 2008-as idényben még nem válunk meg a csapattól, de 2010-ig mindenképpen.”
2010-től akár orosz kézben is lehet a Toro Rosso (AP)
Az osztrák üzletember ugyan nem árulta el a potenciális vásárlók kilétét, a lap szerint viszont önmagáért beszél, hogy a korábban Eddie Irvine-al közösen befektetési lehetőséget kereső orosz vodka-mágnás Rusztam Tariko az Ausztrál Nagydíjon a Toro Rosso vendége volt.
Az Albert Parkban serénykedett a korábbi Minardi-főnök Paul Stoddart is, de ismert, hogy a dél-afrikai üzletember, az A1GP sorozat első embere, Tony Teixeira is szívesen lépne be a Forma-1-be. A svájci újság szerint a Toro Rosso felvásárlási ára 80 millió euróra rúg.
Az istálló képviselői a Maláj Nagydíj hétvégéjére ígérnek bővebb felvilágosítást.