Élet-Stílus

Hamilton nyerte az Ausztrál Nagydíjat

Mialatt Lewis Hamilton érett versenyzéssel megnyerte az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat, addig a Ferrarik estek-keltek a pályán. A dobogóra a BMW és Williams egy-egy pilótája állhatott fel.

Elképesztően változatos és kaotikus versenyt hozott az 2008-as Forma-1-es idény első versenye. Mindössze heten fejezték be a 22 tagú mezőnyből az Ausztrál Nagydíjat, ahol háromszor is pályán járt a biztonsági autó.

Lewis Hamilton a Bahreint idéző 37 fokos melegben sokkal gyorsabb volt, mint a mögüle induló Robert Kubica, ezért hamar ellépett, és csak a bokszkiállásai idejére adta át az első helyét, nem is érzékelt túl sokat a mögötte zajló káoszból. A fiatal pilótának ez volt pályafutása ötödik győzelme.

A dobogóra Nick Heidfeld és Nico Rosberg állhatott még fel, akik szintén kimaradtak a kalamajkából, a taktika döntött közöttük, a BMW-s a bokszban vette át a nyolc pontot érő helyet, még a rajtnál elé került ellenfelétől. Rosberg F1-es pályafutásában először állhatott a dobogóra, nem rossz a gyári támogatást nélkülöző Williams-szel. Főleg úgy, hogy Kazuki Nakajima is pontot szerzett a hetedik helyen, ő ütötte el – szó szerint – a BMW-t a dupla pontszerzéstől, miután hátulról nekiment Kubicának.

Galéria

Galéria

Heikki Kovalainen a másik McLarennel több üzemanyaggal vágott neki a futamnak, ezért tovább tudott a pályán maradni, így a bokszban megelőzve Robert Kubicát feljött a második helyre, később azonban a biztonsági autós fázisban kellett tankolnia, így csak ötödik lett. Pedig egy körrel a vége előtt még megelőzte a negyedik helyen autózó Fernando Alonsót, de autója ezután egy pillanatra lelassult, így a Renault versenyzője visszavette az öt pontot érő helyet. Alonso nagyon küzdött a gyengének tűnő autóval.

A Ferrari biztos nem ilyen versenyre számított. Felipe Massa – igazolta azokat, akik azt mondták, hogy nem jó kipörgésgátló nélkül – az első kanyarban megpördült, és falnak ütközött, emiatt gyorsan a bokszba hajtott új első vezetőszárnyért – ezzel a mezőny végére került. Később ugyan próbálkozott, de összeütközött David Coultharddal. Még ekkor is tovább tudott menni, de nem sokkal később megállt a Ferrari a brazil alatt.

Kimi Räikkönen remekül rajtolva a 15-ről a nyolcadik helyig jött előre, majd egykerékcserés taktikájának köszönhetően feljött a harmadik helyre. Ám amikor csapattársa ütközése okán beküldött biztonsági autó miatt utolérte, majd megtámadta Heikki Kovalainent, a kopott és lehűlt gumikon hibázott és kicsúszott, s a mezőny végén találta magát. Később, amikor ismét ledolgozta hátrányát ismét hibázott és megpördült a világbajnok.Szerencséjére Timo Glock hatalmas balesete miatt ismét a pályára hajtott a safety car, s a finn ismét pontokért harcolhatott, de ekkor meg az autó hibásodott meg és három körrel a vége előtt ő is kiállt.

Nulla pont a Ferrarinak, erre kevesen fogadtak volna.

A finn világbajnok nem így képzelte a szezonkezdést (Galéria)

A finn világbajnok nem így képzelte a szezonkezdést (Galéria)

A téli teszteken mutatott gyenge teljesítménye ellenére igencsak versenyképesnek mutatkozott a Honda. Igaz, csak Rubens Barrichello élte túl a rajtot, de ő remekül ment. Ha nem hívják tankolni a biztonsági autós fázis alatt – amikor tilos – és nem kap büntetést, még a hatodiknál is jobb lehetett volna. Ám lehet, hogy nem tarthatja meg a pontot, miután az FIA viszgálja a fennti esetet, mert nemcsak kiállása, de a visszajövetel is szabálytalan volt. Piros lámpánál jött ki a boxból, amiért a múltban kizárás járt. Ezzel Räikkönen kapna egy pontot.

Úgy tűnt, Sebastien Bourdais kiemelkedően debütál a Forma-1-ben, de két körrel a vége előtt meghibásodott az autója, így a negyedik helyről kellett kiállnia. Ám mivel teljesítette a futam 90 százalékát, így a nyolcadik helyért kapott egy pontot.

—-Végeredmény, nyilatkozatok—-

Ausztrál Nagydíj, végeredmény:
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:34:50.616
2. N. Heidfeld (BMW Sauber) + 5.478
3. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 8.163
4. F. Alonso (Renault) + 17.181
5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 18.014
6. R. Barrichello (Honda) + 52.453
7. K. Nakajima (Williams-Toyota) + 1 kör
8. S. Bourdais (Toro Rosso-Ferrari) + 2 kör
9. K. Räikkönen (Ferrari) + 3 kör
10. R. Kubica (BMW Sauber) kiesett
11. T. Glock (Toyota) kiesett
12. T. Sato (Super Aguri-Honda) kiesett
13. N. Piquet (Renault) kiesett
14. F. Massa (Ferrari) kiesett
15. D. Coulthard (Red Bull-Renault) kiesett
16. J. Trulli (Toyota) kiesett
17. A. Sutil (Force India-Ferrari) kiesett
18. M. Webber (Red Bull-Renault) kiesett
19. J. Button (Honda) kiesett
20. A. Davidson (Super Aguri) kiesett
21. S. Vettel (Toro Rosso-Ferrari) kiesett
22. G. Fisichella (Force India-Ferrari) kiesett

Konstruktőrök:
1. McLaren: 14 pont
2. Williams, BMW: 8-8
4. Renault: 5
5. Honda: 3
6. Toro Rosso: 1

A dobogósok nyilatkozatai
Lewis Hamilton: Jól startoltam, Robert Kubica közel volt hozzám, de megtartottam a helyem. Utána csak a gumikra figyeltem, vigyáztam rájuk, felvettem az ütemet és a saját tempómban hajtottam. A biztonsági autó miatt nehezebb dolgom volt, melegen kellett tartani a gumikat, a féket. Jó stratégiát dolgoztunk ki, de szerencsém is volt. Nem aggódóm a Ferrari tempója miatt, mert lehettünk volna még ennél is gyorsabbak. Álom volt vezetni a kocsit, még a tavalyinál is sokkal jobb.

Nick Heidfeld: Úgy tűnt, nem lesz túl jó verseny, de amit elvesztettem a rajtnál (Rosberg megelőzte – a szerk.), azt a bokszban sikerült visszaszereznem. Utána a biztonsági autóval is szerencsém volt. Kimaradtam a drámákból, egyedül Felipe Massa kipördülését láttam.

Nico Rosberg: Hálás vagyok a csapatnak, óriási munkát végeztek. Remek dolog a dobogón állni. Remekül rajtoltam, ez segített, hogy ilyen jó versenyem legyen. Az autó végig kiegyensúlyozott volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik