Élet-Stílus

Lépéselőnyben a Ferrari

A betiltott elektronikus vezetési segédeszközök hiánya nem vetette vissza az olasz istállót, amelynek autói a téli tesztek során rendre jobb köridőket mennek, mint a tavaly. A Ferrarinál bizakodva várják a márciusban kezdődő szezont, már csak azért is, mert óriási büdzsével gazdálkodhatnak.

A Ferrari az elmúlt héten a Toyota istálló társaságában Bahreinben tesztelte az idei autóját. Kimi Räikkönennek lassan már előre megítélhetik a futamgyőzelmet a „sivatagi” futamon, a finn a tesztelés ötödik napján újabb körrekordot ért el. Felipe Massa csak 0,175 másodperccel volt lassabb a világbajnoknál, aki az F2008-assal több mint egy másodperccel volt gyorsabb, mint a tavalyi autó.

Nem csoda, hogy az olaszok versenymérnöke elégedetten értékelte az eddigi eredményeket. „Mindenki azzal számolt, hogy az elektronikus kipörgésgátló nélkül sokkal nehezebb lesz irányítani a kocsikat. A F2008-as azonban a remekül fekszik az aszfalton, ezért repesztenek ilyen gyors köridőket a versenyzőink” – nyilatkozta a Luca Baldisseri a Gazzetta dello Sportnak.

A szakértők egyetértenek abban, hogy a lassú kanyarokból úgy gyorsít ki a Ferrari, mintha a FIA nem tiltotta volna be az elektronikus segédeszközöket. És ez komoly előnyt jelent a versenytársakkal szemben. „Egyelőre nem tudjuk, hogy a riválisok hol tartanak, az első közös teszteken már tisztábban fogunk látni” – tette hozzá Ross Brawn olasz utódja.

Hátra azért még nem dőlhet a világbajnok (vezess.hu)

Hátra azért még nem dőlhet a világbajnok (vezess.hu)

Az eufóriát fékezte, hogy a bahreini tesztek ötödik napján Räikkönen és Massa alatt is elromlott a Ferrari. A brazil kocsija motorhiba miatt 70 kör után adta meg magát, a finnek olajszivárgás miatt kellett idő előtt visszatérnie a boxutcába. Az apró malőr azonban nem rontja el az olaszok kedvét, hiszen az istálló úszik a pénzben.

A tavalyi konstruktőri címért a csapat rekordösszeget kaszált (47,5 millió euró), közel kétszer annyit, mint a korábbi évek világbajnok istállói. Ehhez jöttek a 140 milliós szponzori bevételek, 30 millió saját zsebből és további 23 millió Bernie Ecclestone cégétől. A Formula One Administration azért fizet az istállónak, mert az nem vándorolt el egy rivális versenysorozathoz (az FOA erre célra összesen 100 millió dollárt fizetett ki).

A Ferrari büdzséje a Motorsport Total című magazin szerint 250 millió euróra tehető, ennél több pénzzel csak a Toyota csapat gazdálkodhat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik