Élet-Stílus

Kész az új E-Mercedes

2009-ben érkezik az új Mercedes E-osztály, amely követi a C-t és szögletesebb lesz. Újdonság, hogy kétféle hosszúsággal készül a modell, amelyben már hibrid motor is lesz.

Jövő év elején, a Genfi Autószalonon mutatják be a nagysikerű Mercedes E-osztály új generációját, amit egy év múlva követ a kombi. A W212 kódnevű modell – az S és C-osztályhoz hasonlóan – kevésbé lesz íves, szögletesebb karosszériát kap.

A kerek formák eltűnnek, de az E megőrzi a négy első fényszóróját, csak épp szögletes kivitelben, a farán is a B-osztályéhoz hasonló szögletes világítótestek lesznek LED-technikával. Hét centiméterrel nő tovább a stuttgarti limuzin, az új 4,92 méter lesz, mialatt a tengelytávolságát – két centivel – 2,87 méterre bővítik.

Ennek megfelelően belül is nagyobb hely, ahogy a csomagtartó is kissé bővül. A hosszabb hátsó túlnyúlással készülő kombi igazi hordár lesz, hiszen a mostani is az a maga 690 literes csomagtartójával, amely az ülések lehajtásával 1950 literre bővíthető. A kínai piac számára az 5-ös BMW-hez és az A6-os Audihoz hasonlóan kifejlesztenek egy 20 centivel nyújtott változatot.

Ahogy a karosszéria, úgy a futómű is fejlesztés és nem újítás eredménye, de finomítanak működésén, ahogy a légrugós felfüggesztés is csak tovább fejlődik.

Kész az új E-Mercedes 1

További képek a galériában (vezess.hu)

Komoly változások lesznek az utastérben, a lágy vonalak helyét éles törések veszik át. A műszerfal közepén egy hatalmas képernyő trónol majd, de a kilométeróra közepében is lesz egy kijelző, akárcsak most. Feltűnik az S-osztályban bevezetett, majd a C-ben is alkalmazott, a BMW-től átvett kerek “egér” a kardánalagúton, amivel a különféle rendszerek beállításai végezhetők el.

Nem hiányoznak olyan extrák sem, mint a PreSafe biztonsági rendszer, illetve a Distronic Plus távolságtartó tempomat, amely akár megállásig fékez. Széria lesz a fékasszisztens legújabb variánsa, ahogy megjelenik majd a térdlégzsák is. Lesz holttérfigyelő-rendszer, amely a visszapillantókban jelez a vezetőnek, az éjjellátórendszer pedig felismeri a KRESZ-táblákat és a műszerfalon jelzi ki őket.

Alapmotorként egy négyhengeres benzines kerül a prémiummodellbe 184 lóerővel, míg a paletta másik végén kezdetben az 5,5 literes, V8-as AMG (544 lóerő) változat áll. Közöttük olyan modellek szerepelnek majd, mint az E 320, már közvetlen befecskendezéssel. A két turbóval megtámogatott hathengeres 408 lóerőt présel ki magából. Egy pletyka szerint az igazi mindent vivő csúcsgép később jön, állítólag V10-es motort kap és 680 lóerőt tud majd.

Persze nem hiányoznak majd a dízelek sem. Négy-, hat- és nyolchengeres motorok több változata kerül az árlistákra. Ezen a téren azonban még nagy a titkolózás, miután egy vadiúj befecskendezést fejlesztenek. Igazán ígéretesnek hangzik a 2,2 literes négyhengeres dízel 204 lóerővel. A hagyományos motorokhoz képest jóval tisztább Bluetec-dízelek is. szerepelnek a tervek között, de különleges katalizátoruk miatt ezek drágák.

Bemutatkozik majd a hibrid-rendszer is az E-ben, a 3,0 literes Bluetec-dízelmotor és a hozzá tartozó automata váltó közé kerül egy aprócska elektromotor. A 2006-ban elkészült “ISG” 250 newtonméter nyomatékot ad hozzá a motoréhoz, amivel hozzájárul a még jobb gyorsuláshoz, fékezéskor viszont energiát nyer vissza, amit felhasznál.

A rendszerhez tartozó Start-Stop automatika már akkor leállítja a motort, amikor a vezető lassít a piros lámpa felé haladva, ha pedig elveszi a lábát a fékről, akkor beindítja a motort. Ebben az összeállításban 10 százalékkal csökkenthető a fogyasztás. A hibrid E-re azonban 2010-ig kell várni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik