2007-re összesen 175-178 000 új személyautó eladására számít Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója. Tavaly 187 676 személyautó talált gazdára. A legnagyobb magyar autóimportőr cégre idén mintegy 40 000 autó jut az újautó-piacból, ami 20,5 százalékos részesedést jelent.
A csökkenés jellemzően a kisautók veszteségeivel magyarázató. Míg például a Polo vagy a Fabia megsínylette a kisautókat vásárló réteg elszegényedését, a Skoda Octavia például továbbra is keresett. A még drágább autók forgalmát egyáltalán nem érinti a visszaesés, de a növekedés üteme itt is megtört. A prémiummárkák eddig kétszámjegyű bővülése idén 6-9 százalék közöttire mérséklődhet a decemberi autóértékesítések függvényében.
Sorra jönnek az újak (fotó:google.image.com)
2008-ban tovább romlanak az autóértékesítés keretfeltételei – folytatta Eppel János. A gazdasági növekedés gyenge üteme nem biztosít támogatást a piacnak, ahogy a szigorodó hitelezési politika sem.
Egyre több a visszavett autó
A finanszírozók azért szabnak keményebb feltételeket, mert a tavalyi 40 000 autó után idén csak az első hat hónapban 25 000 személyautót vettek vissza a bankok és a lízingcégek. Nem csupán az elbukott hitelek száma növekszik, a finanszírozók egy szerződésre jutó vesztesége is erősen megugrott az elmúlt két évben.
Idén 10 százalékos költségnövekedés melletti erős forgalomcsökkenés sújtotta az autókereskedelem résztvevőit, ami a visszadobott hitelkérelmek megugrásával mind több autószalon pénzügyi helyzetét rendíti meg.