Élet-Stílus

Teszt: Ford Mondeo – nem csak kivagyi cégautó

A Mondeo eddig olyan autó volt, amit hideg fejjel, tiszta számítások eredményeként választottak. Adott pénzért, adott méretben, adott extrákkal nem volt jobb választás.

Sokan vannak, akik szeretik és elégedettek vele, de fanatikus Ford-rajongót nehéz lenne taláni. Mit csinálhat a Ford rosszul? Az eladási számokat tekintve semmit, de ez a siker inkább a márka több mint versenyképes árképzésével magyarázható. A design a baj. Valamiért a Ford nehezebben felel meg az átlagos ízlésnek, mint konkurensei. Elég csak rápillantani a kifutott Focus műszerfalára. Fura és érthetetlen, földöntúli alakok.

Élőben tényleg ronda a fabetét

Az új Mondeo sem lett igazán szép, kinetikus formatervezés ide vagy oda. Oldalról szemlélve a kerékjáratot követő vonalak kifejezetten elrondítják az autót, és a 16 colos kerékmérettel pont úgy néz ki, mintha apró legókerekeken gurulna az amúgy jócskán megemberesedett karosszéria. Látványra nem lenne túlzás a 20 colos abroncs sem.

KÉPEK (vezess.hu)

Belül a csúcsmodell alumíniumbetétekkel már majdhogynem gusztusos, de isten bocsássa meg azt a bűnt, amit valaki elkövetett az általunk látott ízléstelen fabetéttel. Dízel tesztautónkhoz valaki ilyet párosított, valószínűleg ő sem tudta, hogy ilyen ronda lesz élőben. Jó pár nap kellett, amíg megemésztettem, de végül sikerült. Hogy miért? Mert a Mondeonak ezen kívül semmi baja sincsen a világon.

—-Hátul is van minden, ami kell—-

Nem volt kicsi az előző kiadás sem, az új Mondeo viszont bővelkedik a helyben. Belülről olyan tágasnak tűnik, mint az egy kategóriával nagyobb Mercedes E-osztály, sőt még kívülről sem hat kisebbnek. Ezért annyira zseniális, hogy kormányozni, kanyarodni és autózni még mindig élmény vele.

A futómű tovább finomodott, kevésbé érezni vele az úthibákat, miközben közvetlensége alig csökkent. Nem szűrődnek be oda nem illő zajok az utastérbe, de ennek ellenére egy végtelenül merevnek és feszesnek tűnő autót érezni a volán mögül. Mintha egy sport- és egy luxusautót kereszteztek volna.

Végre nem kell panaszkodnunk a hátsó lábtérre sem, akár két 190 centis felnőtt is megfér egymás mögött, és a fejtér is pazar. Mindezek mögött volt még hely 550 literes csomagtartónak is, amit egy ekkora nyíláson keresztül szinte lehetetlen megtölteni. Épp ezért mi inkább az ötajtósra szavaznánk.

Ahhoz, hogy egy tágas és sportos autót igazán élvezni tudjunk, erősen ajánlott hozzá egy jó, de legalábbis takarékos motor. A 140 lóerős dízel mindkét feltételnek eleget tesz. A Ford dízeleket meghazudtoló tulajdonságokkal ruházták fel ezt a kétliterest. A fuldoklós indulás, a turbólyuk a múlté, ez a motor ott húz, ahol kell, pincétől a padlásig.

Könnyedén mozgatja a másfél tonnát is a TDCi, és igaz nem nyújt kiemelkedő teljesítményt vele, de kellemes hangolásnak köszönhetően ebben az autóban nem vágytunk nagyobb teljesítményre. Valahogy így is mindig gyorsabban mentünk , mint szabad lett volna. A stabil futómű, a jó hangszigetelés meghazudtolja a sebességet, a kanyarvételi képességek pedig egyenesen cikázásra csábítanak.

Minden összejött

A fogyasztás ilyen habitussal is 10 liter alatt tartható, de a 8-9 liter körüli araszolós városi fogyasztás is kivitelezhető. A 210-es végsebesség bőven elegendő bárhol is járunk a világban, röviden ez a motor erősen ajánlott, ha egy Mondeoban gondolkozunk.

A Mondeo mindig is erős konkurensnek számított a kategóriájában, most egyértelműen vezető pozícióban van, ha egy tágas és megfizethető autóra vágyunk. Valahogy így néz ki, amikor minden összejön. Tágas, kényelmes, sportos, takarékos, és nem túl drága.

A kellemesen felszerelt Ghia felszereltségű kivitel 7,1 millióba kerül, ami nem drágább mint közvetlen konkurensei, pedig összességében ez az autó többet tud azoknál. Rajongás ide vagy oda. Persze a fabetétét kihagynánk belőle.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik