A 308-asnál nem találunk extrém változásokat, ahol nem volt rá szükség, ott bölcsen nem bolygatták a meglévő megoldásokat. Ez a törekvés jól látszik már a külsőn is, ahol forradalmi újdonságok nem szúrják ki a szemünket, de erre nincs is igazán szükség.
Elölről nem sok embernek nyerte el a tetszését, – mintha vastag, fekete műanyagból készült fogszabályzót kapott volna.
Termetes ferdehátú
Tekintélyes méretéből kintről nem sok látszik, inkább egy emésztési zavaroktól felfúvódott 207-esnek tűnik, ami a növekedés mellett megtartotta arányos formáját. Így még az orron díszelgő gigantikus oroszlános térplasztika sem tűnik erőltetett túlzásnak.
A bevált dolgok megőrzésének szellemében megmaradt az előd padlólemeze és ezzel együtt a 2608 milliméteres tengelytávja is, bár a jövevény hosszanti irányban néhány centiméterrel túlnőtte a 307-est.
A pluszcentiket leghamarabb a megnyúlt orron vehetjük észre, és a növekedési hormonoktól az autó hízásnak is indult, felszedett pár tíz kilót, de mostanában szinte minden új modell nehezebb, mint az előd.
A BMW-vel közös 1,6-os benzines motor remek darab, igazán élvezetes lenne vele a haladás, ha nem egy ekkora batárt kéne mozgatnia. A nagy testben is szépen, mélyen muzsikál, jól lehet húzatni, nincs megfojtva, de alacsony fordulaton sem reménytelen vállalkozás erőt nyerni belőle. Jó üzletet csinált vele a Peugeot, de a BMW-nek sincs oka a panaszra a cserébe kapott francia dízel miatt.
Futóműve inkább a kényelmes kategóriában indulhat, de a nagyobb útegyenetlenségekkel nem tud mit kezdeni és ezt gyorsan a bent ülők tudomására is hozza kisebb-nagyobb kopogások formájában. Kormányának rásegítése azonban sokkal kevésbé nőies, mint a kistestvér 207-esé. Ha nem is sokat, de valamit érezni abból, mi történik az aszfalt és a kerekek között.
Belső érték
Még sötétben is jól mutatnak a narancssárga háttér-világítású műszerek, elegánsak a krómkerettel megbolondított kerek szellőzők, amelyekből előre öt, a hátsó ülésen utazóknak pedig további kettő ontja a kívánság szerint hideg, vagy meleg levegőt.
Tárolórekeszek mindenütt, a kesztyűtartóban még extra audiocsatlakozót is találni, és a francia stílusban készült ülések is kényelmesek. Kifejezetten jó érzés körültekinteni az autóban.
Szóval igazán minden a helyén van, könnyen elérhető, szépen átlátható és a felhasznált anyagok minőségébe is nehéz volna belekötni. Azért van, akinek sikerült, így a kétárnyalatú belsőben a fekete és barna műanyagelemek vívták ki a színösszeállításokra hiperérzékenyek nemtetszését.