Élet-Stílus

Teszt: Peugeot 308, egy fogszabályzós oroszlán

Nincs könnyű helyzetben a 308-as Peugeot, hiszen az igen népszerű 307-es elődöt kéne lepipálnia. A korábbi sikerben bízva a franciák nem is estek brutális szerszámokkal az újításnak, mindössze finoman csiszolgattak a több mint 3 millió darabos eladási eredményeket produkáló 307-esen.

A 308-asnál nem találunk extrém változásokat, ahol nem volt rá szükség, ott bölcsen nem bolygatták a meglévő megoldásokat. Ez a törekvés jól látszik már a külsőn is, ahol forradalmi újdonságok nem szúrják ki a szemünket, de erre nincs is igazán szükség.


Elölről nem sok embernek nyerte el a tetszését, – mintha vastag, fekete műanyagból készült fogszabályzót kapott volna.

Termetes ferdehátú

Tekintélyes méretéből kintről nem sok látszik, inkább egy emésztési zavaroktól felfúvódott 207-esnek tűnik, ami a növekedés mellett megtartotta arányos formáját. Így még az orron díszelgő gigantikus oroszlános térplasztika sem tűnik erőltetett túlzásnak.

A bevált dolgok megőrzésének szellemében megmaradt az előd padlólemeze és ezzel együtt a 2608 milliméteres tengelytávja is, bár a jövevény hosszanti irányban néhány centiméterrel túlnőtte a 307-est.

A pluszcentiket leghamarabb a megnyúlt orron vehetjük észre, és a növekedési hormonoktól az autó hízásnak is indult, felszedett pár tíz kilót, de mostanában szinte minden új modell nehezebb, mint az előd.

A BMW-vel közös 1,6-os benzines motor remek darab, igazán élvezetes lenne vele a haladás, ha nem egy ekkora batárt kéne mozgatnia. A nagy testben is szépen, mélyen muzsikál, jól lehet húzatni, nincs megfojtva, de alacsony fordulaton sem reménytelen vállalkozás erőt nyerni belőle. Jó üzletet csinált vele a Peugeot, de a BMW-nek sincs oka a panaszra a cserébe kapott francia dízel miatt.


Teszt: Peugeot 308, egy fogszabályzós oroszlán 1

Erős fekete szájkontúr – KÉPEK (vezess.hu)



Futóműve inkább a kényelmes kategóriában indulhat, de a nagyobb útegyenetlenségekkel nem tud mit kezdeni és ezt gyorsan a bent ülők tudomására is hozza kisebb-nagyobb kopogások formájában. Kormányának rásegítése azonban sokkal kevésbé nőies, mint a kistestvér 207-esé. Ha nem is sokat, de valamit érezni abból, mi történik az aszfalt és a kerekek között.

Belső érték

Még sötétben is jól mutatnak a narancssárga háttér-világítású műszerek, elegánsak a krómkerettel megbolondított kerek szellőzők, amelyekből előre öt, a hátsó ülésen utazóknak pedig további kettő ontja a kívánság szerint hideg, vagy meleg levegőt.

Tárolórekeszek mindenütt, a kesztyűtartóban még extra audiocsatlakozót is találni, és a francia stílusban készült ülések is kényelmesek. Kifejezetten jó érzés körültekinteni az autóban.

Szóval igazán minden a helyén van, könnyen elérhető, szépen átlátható és a felhasznált anyagok minőségébe is nehéz volna belekötni. Azért van, akinek sikerült, így a kétárnyalatú belsőben a fekete és barna műanyagelemek vívták ki a színösszeállításokra hiperérzékenyek nemtetszését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik