Élet-Stílus

Megtámadták a Citibankot

Az interneten keresztül adathalászati támadás indult a Citibank ügyfelei ellen. A bank az ügyfeleitől azt kéri, hogy ne használják a bank nevében küldött e-mailekben szereplő linket.

A mai nap folyamán több hullámban is adathalász üzenetek jelentek meg a hazai levelezési rendszerekben. Az aktuálisan terjengő álüzenet a Citibankot tüntette fel mint feladót. A véletlenszerűen kiválasztott címzettektől az internetes bűnözők egy hamisított oldalon banki adataik megerősítését kérték. A feladók természetesen az adatokat és ezzel közvetve a felhasználók pénzét próbálták meg ismét megszerezni.

Van egy híre, fotója, videója? Töltse fel az FN Tudósítóra!

Lassan általánossá válik, hogy a csalárd e-mailek a világ minden táján számos magánszemélyt, intézményt és bankot érintenek, a tavalyi első nagy támadások óta hullámszerűen megjelennek Magyarországon is. Ezeket az e-maileket – melyek első látásra úgy tűnnek, mintha a banktól érkeznének – valójában csalók küldik.

A csalárd e-mailek bizalmas banki ügyfél-információt kérnek, például személyes adatokat, hitelkártya- vagy számlaszámot és PIN-kódot, ezenkívül gyakran tartalmaznak mellékleteket és weblinkeket, melyek a Citibank és más nemzetközi bankok hivatalos honlapjához hasonló internetes oldalra kapcsolódnak.
A bank illetékesei arra kérik ügyfeleiket, hogy a ma megjelent hamis levelekre ne reagáljanak, ugyanis a Citibank soha semmilyen körülmények között nem kéri e-mailben ügyfeleit, hogy bizalmas banki ügyfél-információt szolgáltassanak e-mailen vagy interneten keresztül.

Mit tehetünk az adathalászat ellen?

– A legfontosabb, hogy mindig kellő körültekintéssel járjunk el a banki ügyintézésünk terén;
– minden esetben azonosítsuk be az internetoldal címét – a legjobb, ha magunk gépeljük be azt (pl. internetbank nyitóoldala);
– ne kattintsunk olyan hivatkozásra, melyek személyes adatainkat, azonosítóinkat kérik;
– használjunk megfelelő biztonsági fokú jelszavakat, kódokat, melyeket rendszeresen változtassunk is;
– internetbanki ügyintézéshez használjunk megbízható környezetben működő számítógépet (egy internetkávézó tipikusan nem ilyen);
– amennyiben bármilyen kétségünk támadna, hívjuk fel a telefonos ügyfélszolgálatot, és kérjünk tanácsot a szakemberektől.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik