Élet-Stílus

Ponthátránnyal rajtolhat a McLaren

Az FIA a lehető legalaposabb vizsgálatot hajtja végre a wokingiak 2008-as autóján Ferrari-hatások után kutatva. Ha találnak valamit, nagy bajban lesz a csapat.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) teljes körű vizsgálatnak veti majd alá a McLaren 2008-as autóját. Az FIA Motorsport Világtanácsa szeptember közepén döntött arról, hogy a megszerzett Ferrari-adatok további felhasználásának kiküszöbölésére az MP4-23-at csak vizsgálat után engedik nevezni 2008-ra. A csapatot ugyanekkor zárták ki az idei világbajnokságból, és sújtották 100 millió dolláros pénzbüntetéssel a Ferrari műszaki adatainak birtoklása és valószínű felhasználása miatt.


Ponthátránnyal rajtolhat a McLaren 1

Ferrarinak nyoma sem lehet (vezess.hu)


Az FIA elnöke, Max Mosley egy friss interjúban elmondta, hogy a McLaren a legalaposabb vizsgálatra készülhet, mielőtt a Motorsport Világtanács decemberben dönt a wokingiak jövő évi autójáról.

“A Ferrari-anyagok a főtervező (Mike Coughlan) birtokában voltak a 2008-as autó tervezésének idején. A nehézség abban áll, hogy olyan McLaren-alkatrészt nem fogunk találni, amit a Ferrarinál terveztek, ellenben ötleteket találhatunk. A technológiának és a motorsportnak ezen a szintjén, ha a tervező kap egy ötletet, akkor annak felhasználásával olyan alkatrészt készíthet, amely akár egyáltalán nem is hasonlít az eredetire. Az ötleteket fogjuk kutatni” – magyarázta Mosley.

“Nem lesz könnyű találni valamit. Azonban lesznek olyan forrásaink, amelyek segíthetnek ebben. A vizsgálat alapos lesz, külső szakértők bevonásával is biztosítjuk, hogy a McLareneken ne lehessen semmi a Ferrari szellemi tulajdonából”

Ha vizsgálat eredményt hoz, a wokingi csapat nem számíthat arra, hogy egy ejnye-bejnyével megússza: “Ha nyomát találjuk a Ferrarinak, meg kell fontolni a jogi lépéseket. Nem feltétlenül kerülnek kizárásra, valószínűbb a pontlevonás” – latolgatta az elnök.

Mosley szerint a kémügy nem ártott nagyon a sport népszerűségének, sőt! “A 2007-es idény egészében véve nagyon poztív volt. A színfalak mögötti ügyek minket, az érintetteket talán aggasztottak, de a nagyközönség körében azonban még növelték is az érdeklődést” – értékelt a BBC-nek Mosley.

—-Alonsót nem rúghatják ki—-

A spanyol pilóta menedzsere szerint akarata ellenére semmiképp sem küldhetik el ügyfelét a McLarentől. Alonso a biztos szerződéssel a zsebében inkább kivár?

Bár az idei botrányok, és a megromlott kapcsolat miatt teljesen valószínűtlen, hogy Fernando Alonso kitöltené kétéves szerződését a McLarennél, egyelőre semmit nem tudni a spanyol versenyző jövőjéről.


Ponthátránnyal rajtolhat a McLaren 2

Mit ír a szerzõdés? (vezess.hu)


Minden ellentmondó hír dacára is a legvalószínűbb forgatókönyv a Renault-hoz való visszatérés, egy Heikki Kovalainenre való pilótacsere keretében. A találgatások szerint Alonso mindössze egyéves szerződést kötne, akárhova is megy, mert középtávú tervei közt a Ferrari szerepel. Felbukkant olyan hír is amelyben Alonsót a McLaren a williamses Nico Rsbergért cserélné el, de a spanyol versenyző menedzsere egyelőre mindent cáfol:

“Akik ilyesmit beszélnek, azok többet tudhatnak nálam! Szerződésünk van a McLarennel jövő évre, és ennyi. Hogy eladhatják-e? A beleegyezésünk nélkül semmiképp” – mondta Luis Garcia Abad a brit The Guardiannek.

Annak ellenére, hogy a Brazil Nagydíj után a McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis azt állította, hogy két héten belül tisztázódik a 2008-as pilótakérdés, Alonso menedzsere elmondása szerint ez még várat magára egy darabig: “Nem sürgős semmi, most egy kicsit pihenünk. Nincs tervbe véve semmilyen rendkívüli tárgyalás a McLarennel” – mondja Abad.

A menedzser patópálos hozzáállása megerősítheti azokat a híreket, amelyek szerint Alonso és a Renault tárgyalásai holtpontra jutottak, vagy legalábbis nagyon rosszul haladnak. Lehet, hogy a spanyol inkább marad még egy évet Lewis Hamilton és Ron Dennis mellett egy versenyképes autóval, minthogy egy gyengébb csapathoz szerződjön első számú versenyzőnek – a McLarennél várja ki a Ferraris lehetőséget.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik