Élet-Stílus

Csak nálunk vesznek kevesebb autót

Közép-Kelet-Európában egyedül Magyarországon esett vissza az újautó-eladás 2007-ben a tavalyi számokhoz képest.

2006 azonos időszakához képest 2007 első félévében az újautó-eladások 13,4 százalékkal növekedtek Közép-Kelet-Európában, összesen 655 ezer darabos eladást eredményezve – derül ki a JATO Dynamics, autóipari piackutató és elemző cég jelentéséből.

A listán szereplő 12 ország közül egyetlen volt, ahol visszaesést mértek, ez pedig Magyarország. Hazánkban 10,3 százalékos csökkenést jegyeztek fel, 94 508 helyett 84 737 járművet adtak csak el idén.

Hazánk a térség harmadik legnagyobb piaca, az élre 25 százalékos növekedést mutatva Lengyelország került, megelőzve Romániát. Előbbiben 149,6, utóbbiban 146,2 ezer autó fogyott. Ebben a térségben a kis- és alsó középkategóriás autók fogynak leginkább, előbbi a piac 38, utóbbi 20,3 százalékát teszi ki.

Ami a márkákat illeti, 2007 első felében a Skoda teljesített legjobban, megelőzve a Daciát és az Opelt. Az első három közül egyedül a Dacia könyvelhetett el visszaesést (-6%). Miután a márkának egyetlen modellje a Logan, az pont ugyanennyivel adott kevesebb autót idén. Ennek ellenére ez a típus volt 2007 első felében a legkedveltebb a közép-kelet-európai vevők között, összesen 52 750 darabot adtak el belőle. A második helyen a Skoda Fabia áll 41 277, harmadik a Skoda Octavia 33 483 darabbal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik