Élet-Stílus

Saját laptopban erősít az Albacomp

Az Albacomp 2007 első félévében – 2006 azonos időszakához képest – a mintegy 20 százalékkal csökkenő PC piacon 50 százalékkal tudta növelni a forgalmát. A dinamikusan fejlődő laptop piacon viszont idén már 14 ezer saját notebook eladását tervezi a 2006-ban 16,6 milliárd forint forgalmat lebonyolító székesfehérvári cég.

Az Albacomp becslése szerint 2006 év első félévében mintegy 100-110 ezer asztali PC talált gazdára Magyarországon, ezzel szemben 2007 azonos időszakában mintegy 20 százalékos csökkenés mellett már csupán 80-85 ezer gépet értékesítettek. A vállalat e trend hátterében három fő okot lát. Egyrészt a vásárlók a PC-k helyett a folyamatosan csökkenő árú notebookokat választják, másrészt a megszorítások miatt kevesebbet költenek ilyen berendezésekre. A harmadik ok a Sulinet program vége, amely olyan értékesítési csúcsot generált 2006 végén, ami az idei első félévben természetes módon csökkentette a keresletet.

A cég pénteki sajtótájékoztatóján elhangzott adatok szerint a kedvezőtlen piaci trendek ellenére kelendő a hazai márka, mind az asztaligép, mind a laptop szegmensben. Az Albacomp 2007-re 28 ezer saját PC és 14 ezer saját notebook értékesítését tervezi.


Saját laptopban erősít az Albacomp 1

Sikeres a saját márka


Pukler Gábor, az Albacomp vezérigazgatója elmondta, hogy a növekedést főképp a nagyobb üzletközpontokban és elektronikai áruházakban való jelenlétük segítette, s hogy a lakossági piac után a közép és nagyvállalatok megrendeléseit is szeretnék elnyerni.

2007 első félévben 5000 darab notebookot értékesítettek, ami 50 százalékal több a tavalyi év azonos időszakához képest. A félév során kiemelkedő volt a kisméretű, 12”-os noteszgépekkel elért 200 százalékos növekedés, de természetesen továbbra is a legnépszerűbbek a 15,4”-os, széles („wide”) kijelzővel szerelt gépek.

A processzorok terén komoly elmozdulás tapasztalható a Celeron-ról a Dual Core irányába. Az Albacomp a második félévtől nagyobb hangsúlyt helyez a Santa Rosa technológiával szerelt gépekre, de az eladások jelentős részét még a hagyományos technológiával szerelt készülékek fogják kitenni.

A cég vezetője azt elmondta, hogy a notebookok nagy része – legyen az bármely cég logójával felruházva – ugyanabban a 6-8 notebook gyárban készül, és így a készülékek között jelentős minőségi eltérés nincs, ezért az Albacompnál az eladott készülékekhez kínált szolgáltatások erősítésével igyekeznek felvenni a versenyt az ismert márkákkal.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik