Élet-Stílus

Hibrid trolibuszunk lesz?

Korábban Lausanne-ban közlekedő, 5 éves trolibuszt tesztel 1 hónapos próbaüzemmel a BKV Zrt. A cég megvizsgálja a trolibuszvonalakon történő üzemeltetés lehetőségét és a párhuzamos trolibusz- és autóbuszvonalak összehangoltabb üzemeltetését.

Lobbanékony természet

A fővárosi tömegközlekedési cég ugyan nem közölte, de az eladásra kínált 26 darab ötéves Neoplan busznak Svájcban már megvonták a típusengedélyét, miután kettő kigyulladt belőlük (személyi sérülés nem történt) Lausanne-ban – tudta meg az Index – azóta árulják a trolikat.

A Neoplan és a Kiepe cégek kooperációjában készült jármű ún. duo trolibusz jellegű, azaz autóbuszként és trolibuszként is tud közlekedni (önjáró).

A jármű önjárásához szükséges villamos energiát két szinkrongenerátor biztosítja, melyeket egy 385 kW-os dízelmotor hajt meg. Ez alkalmassá teszi a járművet a folyamatos, teljes értékű, felsővezeték nélküli üzemre, maximális utasterhelés mellett. Egyúttal forgalmi vagy műszaki (pl. felsővezeték-szakadás) esemény alkalmával a jármű tovább tud közlekedni.

A duo trolibusz teljes hosszában alacsony padlós. A padlószint magassága a talajtól 35 cm, azonban az elektronikus vezérlésű légrugózás segítségével a jármű teljes hosszában 8 cm-el lesüllyeszthető, így a padló csaknem egy szintbe kerül a járdával.


Hibrid trolibuszunk lesz? 1

NEOPLAN DUO-TROLIBUSZ



A járművet áramszedői a vezetőfülkéből távvezérléssel működtethetők. Ennek a berendezésnek az önjáró üzemre történő gyors áttérésnél van komoly szerepe, de lehetővé teszi az áramszedők felsővezetékre történő távvezérelt felhelyezését is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik