Itthon az új autók világában valóban kevesek hódolhatnak csak ennek a hóbortnak. Az autóipari piackutatással foglalkozó JATO Dynamics adatai szerint évi 500 és 700 között mozgott az itthon értékesített kabriók száma 2004 és 2006 között.
Idén áprilisig 235 ment el belőlük, persze a szürkeimport számai nélkül. Az újak közül a legtöbb nyitott tetős évek óta a Peugeot 206 CC-re jut. Új autóként a smart fortwo esetében kell a legkevesebbet költeni a kabriózásra, amely 3,8 millió forinttól kapható. A kis nyitható keménytetősök mind 4-4,5 milliótól indulnak.
Nyári vásár
Egy kabrióban az autó formája mellett a szellő és a napfény simogatása a fő vonzerő. Napsütésben, szélben és vidámságban a harmonikatetős kisautók is egész jók. A legjobb vétel talán a négyajtós és gazdaságos 121-es Mazda. A régebbiek 350 000 és félmillió forint közötti ára egyáltalán nem sokkoló.
Ennyiért igazi kabriót is találni. Az olcsóbbak közül a nagyszériás autóra épülőkkel érdemes megpróbálkozni. Sajnos mindegyiket elcsúfítja a bukókeret, de e nélkül végképp semmi merevség nem maradna a karosszériájukban.
Széles paletta – KÉPGALÉRIA (vezess.hu)
Opel Kadettből 450 000 forinttól vihetünk haza nyitható tetősöket, legtöbbször kétliteres motorral. Az Escort és a 205-ös Peugeot akár 300 000 forint alatt is a miénk lehet. A félmillió alatti autókkal nem indulnánk el a Riviérára, de a Velencei-tó vagy a Balaton körül is szépen süt a nap, és a kabriózás a legolcsóbb nyitott autókban is élmény.
A nyitott autó most a legvonzóbb, de megvenni szezonon kívül érdemes. Üveg hátsó ablakot sokáig csak a legelegánsabbakhoz adtak a gyárak, a műanyag viszont idővel elmattul és összekarcolódik. A tető állapotát, tömítését legkönnyebben az autómosókban ellenőrizhetjük, de a koros autóktól kár cseppmentes zárást remélni. Ügyeljünk a tetőváz esetleges görbüléseire, a szigetelőgumik zsugorodására és a vászontető anyagának épségére, főleg a hajtásoknál.
Aki dízelmotorral keres kabriót, annak elég kevés lehetőséggel kell beérnie. Először a nyitott Audi 80-ban kormolt a TDI 1995-től, az Astra G Cabrio és a Peugeot 206 CC évekkel az ezredforduló után jelent meg dízelmotorral. A kabriók újonnan jórészt dízelmotorral is megvásárolhatóak.