A legnagyobb gondot az jelenti, hogy az átkelő megépítésére brüsszeli forrást csak akkor kaphat Budapest, ha az a tömegközlekedés színvonalát javítaná. A MÁV azonban nem várt a fővárosra, kiviteli szerződést kötött a Hídépítő Zrt.-vel, és külön újítja fel az összekötő hidat.
„A rendelkezésünkre álló területsávban, a vasúti pálya északi oldalán csak a tervezett kétszer kétsávos közúti pálya helyezhető el, kötöttpályás tömegközlekedési jármű elhelyezésére nincs mód.” Ennek hiányában viszont a közlekedési minisztérium és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a 2007–2008-as akciótervben az aquincumi híd építését nem támogatja – derül ki az uniós akcióterv mellékletéből.
Kérdés, hogy uniós támogatás hiányában honnan lesz pénze a fővárosnak a beruházásra. Az átkelő és a 10-es út M3-as autópálya közötti, Körvasút menti körútszakasz megépítése ugyanis együttesen 81,6 milliárd forintba kerülne.
Ha a hídépítéshez szükséges pénz rendelkezésre is állna, a beruházás útjában akkor is több akadály tornyosulna. Újpest önkormányzata ugyanis már korábban változtatási tilalmat rendelt el a pesti hídfő környékére, ahol három tízemeletes házat is el kellene bontani, hogy legyen hely a híd folytatásának – olvasható a Népszabadságban.