Élet-Stílus

Cooper S cabrio

Kabriótesztre készültünk, aztán életünk leggyorsabb csajozása lett belőle.

A tesztelésre kapott Mini Cooper S Cabrio első ránézésre meglehetősen csajos autónak tűnik: piros is, kicsi is, kerek is. Kicsit kétkedve ültem bele, attól félve, hogy az alfahím terepjárósok egészen a Capella bár parkolójáig szorítanak majd vele.

Kellemes esti furikázásra, majd éjszakai szórakozásra indultunk az autóval, de nem várt sikerrel jártunk. Indulás után már az első lámpánál felfigyeltünk egy Mercedes-csillagot toló szőke lányra a belső sávban, aki a második pirosnál mellénkállt, és a bevett szokásokkal ellentétben rapidrandival indított. Az első pár kérdés – milyen típusú autó, szeretjük-e, satöbbi – után rögtön bemutatkozásra, egy lámpával később pedig telefonszám-cserére került sor. Mi pedig leesett állal néztünk végig göthös hátunkon, gyíktestünkön és pattanásos arcunkon, mert nehéz volt elképzelni, hogy a szőkeség valóban a velünk való további találkozást forszírozta.

De így történt, ez pedig meghatározza az alaphangulatot, tessék elhinni. Az autóba később beülő összes nőismerősünknek azonnal megtetszett az autó, alig lehetett kipakolni őket belőle. Kívülről nézve valóban nőies az alakja, a karosszéria szépségéért már megéri megvenni. A beltartalom pedig a techrajongók adrenalinszintjét tolja az egekbe.


Cooper S cabrio 1

Képgaléria!


Az autó rettenetesen gyors, kemény; körömcipőnyi mérete ellenére nagyon erős. Nemcsak a motor 170 lóereje sok, de a kuplung taposásához is erős vádli kell, pár kilométer után pedig a jobb alkar erősödik meg a kemény, de annál precízebb váltó tologatásától. Egy élményautótól valami ilyesmit vár el az ember, érezni akarja az utat és a lovakat a keze alatt, de nem akar vele bevásárolni menni.

Arra nem is alkalmas a 3,6 méter hosszú autó: csomagtartója csak 120 liter, a hátsó üléssorba viszont nem tenne az ember két zsák krumplit. Sőt, embert se, mert a lábaknak semmi hely nem marad. Tesztünk alatt ugyan a szerkesztőség minden tagja legalább egyszer utazni akart benne, még akkor is, ha hátul ülve maguk alá kellett hajtogatni a lábukat. Egyszer belefért négy darab kétméteres pasi, de akkor mindannyiunk feje kilógott a szélvédő fölé. Na, az volt az egyetlen pillanat, amikor egy kicsit nevetségesnek tűnt az autó.

Evvel együtt a teszt alatt végig vigyorogtunk, az aszfaltot jól fogó futómű, a precíz hatsebességes kéziváltó, és a kemény rugózás egy komolyabb depresszió esetén jó gyógymód lehet, Xanax helyett én inkább ezt választanám.

Még több Mini

A vezess.hu is tesztelte az autót, olvassa el az ő véleményüket is: Mini Cooper S Cabrio

A motor meglehetősen tág tartományban is jól húz, autópályán százhatvanas tempónál is nem kis meglepetést okozott a mögöttünk jövő Mazdának. Előzés közben ki akart villogni a belső sávból, de ötösbe visszadugva a váltót még volt annyi ereje, hogy a jóval nagyobb autót állva hagyja. A faképnél hagyott Mazda Xedos 6 gazdája csak jó két kilométer után ért utol, és elismerően intett át hozzánk. Pedig az autó még 200 fölött is tud gyorsulni, a gyári adatok szerint 215-ig. Nem próbáltuk ki. A tesztautót előttünk már a kollégák érezhetően leamortizálták, egy kevésbé széttaposott motor valószínűleg még többet is tudott volna.

Az általunk tesztelt autó a 2005-ös konstrukció, acéltetős változatát már megújította a gyár. Információink szerint nemsokára bemutatják az utódmodellt, remélhetőleg azt is szeretni fogjuk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik