Élet-Stílus

Életveszélyes a leállósáv

Az autópályákon bekövetkezett halálos balesetek egy része az úttesten közlekedő gyalogosok jelenléte, illetve a leállósávok helytelen használata miatt következik be.

Az Állami Autópályakezelő (ÁAK Zrt.) két évre visszamenőleg elemezte az általa kezelt autópályákon bekövetkezett halálos kimenetelű baleseteket. Az elemzés végeredménye szerint az autópályán történő megállásból, illetve a gyalogos közlekedésből erednek, a kimutatások szerint ugyanis minden nyolcadik haláleset ezekre vezethető vissza.

Az autópályán bekövetkezett balesetek egy része a leállósávban történik: vagy úgy, hogy az ott tartózkodó embereket ütik el, vagy a leállósávban veszteglő járműveknek ütköznek neki a nagy sebességgel haladók. Az ÁAK által üzemeltetett autópályákon 2006-ban bekövetkezett negyven halálos baleset közül öt a leállósávban történt.

Az autópályakezelő közleménye ezért felhívta arra a figyelmet, hogy a leállósávon tilos előzni, és a leállósáv nem pisilésre való, a közlemény szóhasználata szerint „még sürgős szükség esetén sem”. A leállósávban ugyanis – a szabálytalankodók miatt – könnyen előfordulhat, hogy az álló autóba vagy emberekbe ütközik egy nagy sebességű autó.

A felmérések szerint az autópályákon kevesebb baleset történik, mint a többi úton, de az itt történő balesetek sokkal súlyosabb, számos esetben halálos következménnyel járnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik