Az Állami Autópályakezelő (ÁAK Zrt.) két évre visszamenőleg elemezte az általa kezelt autópályákon bekövetkezett halálos kimenetelű baleseteket. Az elemzés végeredménye szerint az autópályán történő megállásból, illetve a gyalogos közlekedésből erednek, a kimutatások szerint ugyanis minden nyolcadik haláleset ezekre vezethető vissza.
Az autópályán bekövetkezett balesetek egy része a leállósávban történik: vagy úgy, hogy az ott tartózkodó embereket ütik el, vagy a leállósávban veszteglő járműveknek ütköznek neki a nagy sebességgel haladók. Az ÁAK által üzemeltetett autópályákon 2006-ban bekövetkezett negyven halálos baleset közül öt a leállósávban történt.
Az autópályakezelő közleménye ezért felhívta arra a figyelmet, hogy a leállósávon tilos előzni, és a leállósáv nem pisilésre való, a közlemény szóhasználata szerint „még sürgős szükség esetén sem”. A leállósávban ugyanis – a szabálytalankodók miatt – könnyen előfordulhat, hogy az álló autóba vagy emberekbe ütközik egy nagy sebességű autó.
A felmérések szerint az autópályákon kevesebb baleset történik, mint a többi úton, de az itt történő balesetek sokkal súlyosabb, számos esetben halálos következménnyel járnak.