Élet-Stílus

Elkezdődtek az autópálya-felújítások

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. idei fenntartási programjának jelentősebb munkálatai május első hetében indultak, jó egy hónappal korábban, mint a tavalyi esztendőben.

A félpályás terelés kiépítésével május 2-án vette kezdetét a társaság idei felújítási programjának legjelentősebb felvonása, melynek során a kivitelezők az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 145. és 160. km-szelvény közé eső szakaszon újítják fel a burkolatot.

A munkálatok július végéig tartanak, majd a Forma-1 Magyar Nagydíját követően ugyanezen szakasz másik oldalán folytatódnak, és várhatóan október első felében fejeződnek be. A mintegy 1,3 milliárd forint nettó értéket képviselő beruházás ezen felül tizenegy aluljáró és két felüljáró teljes felújítását is magában foglalja.

A projekt érdekessége, hogy a burkolatcserét és az újjáépítést az úgynevezett Remix technológia segítségével végzik. Ennek során a korábbi aszfaltréteg felmart darabjait speciális gépek segítségével a helyszínen összezúzzák, és az így keletkezett zúzalékot az új burkolatba dolgozzák, ami jelentős költség- és anyagmegtakarítást jelent.


Elkezdődtek az autópálya-felújítások 1

Megkezdõdtek az M3-as autópályán a munkálatok (fotó:mti.hu)


M3

Szintén május 2-án kezdődött az M3-as autópálya káli szakaszának burkolatfelújítása, amely a Budapest felé vezető bal pálya 80–82. és 94–97. km-szelvényei közötti részeit érinti. A munkálatok befejezése az előzetes tervek szerint június 14-én várható.

M30

Az M3-as és az M30-as autópályák – rendkívüli balesetveszélyt jelentő – vízmegállásos szakaszainak megszüntetése érdekében május 7. és 21. között forgalomterelés mellett átépítési munkálatok zajlanak a következő pontokon: M3-as autópálya, jobb pálya 168. km, M30-as, jobb pálya 9. km, M30-as, jobb pálya 26. km, M30-as, bal pálya 28. km.

Hidak

A korábbi évekhez hasonlóan – a fenntartási program szerves részeként – idén is folytatódik az ÁAK Zrt. hídfelújítási programja. Ennek keretében május első hetében tizennyolc híd és négy felüljáró felújítása és korrózióvédelmi munkáinak elvégzése kezdődik meg.

M0

Bár nem az ÁAK Zrt. fenntartási tervébe tartozik, a forgalomkorlátozások miatt mégis említést érdemel az M3-as autópálya és az M0-s autóút csomópontjának építése. A munkálatok miatt az év folyamán többször is jelentős terelésekre kell számítani az M3-as autópálya 13. km-szelvényénél.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik