Ahogy a Fiat az 500-assal, a Volkswagen a Bogárral, úgy a Citroën a 2CV-vel, más néven a Kacsával próbálja meglovagolni a népszerű, klasszikusnak számító autóinak népszerűségét.
Hogy ne csak divatos, hanem környezetkímélő is legyen az új autó, a gyár kis fogyasztású dízel-elektromos hibrid hajtást tervez az autó alá. A karosszériaelemek műanyagból készülhetnek, külsejében számos olyan jellemző formai elem köszönhet majd vissza, amit a régebbi Kacsákról szinte mindenki felismer. Ilyen a gépháztető íve és a hátsó kerekeket félig eltakaró lemez is. Teteje a hagyományosnak mondható nyitható vászontető mellett az elképzelések szerint üvegből is készülhet.
Az új 2CV terve (fotó:vezess.hu)
Belsejében a népszerű elődre jellemző egyszerű kép várja majd az utasokat, de a középkonzolból kilincsszerűen előrenyúló sebességváltóról sem mondtak le a tervezők. Annak ellenére, hogy a 2CV eredetileg olcsó kisautónak készült, az új modell esetében a Citroën sem tudta elkerülni, hogy valóban olcsó modell helyett egy minden extrával megtömött drága divatautót kreálnak a Kacsából.
A ruha alatt a C3-as, illetve a C4-es technikája lapul majd. A gyár a C3-as fölé pozícionálja a 2CV utódját, aminek rendesen megkérik majd az árát. A sorozatgyártás megkezdéséről egyelőre mélyen hallgat a gyár, de a szakértők 2009-re várják az első működő darab megjelenését.