Élet-Stílus

Közel 20 százalék mínusszal is a Suzuki vezet

Összességében 5 százalékkal csökkentek az újautó-eladások az év első negyedévében, a Suzuki bár 19 százalékot vesztett eladásaiból a tavalyi évhez képest, mégis piacvezető.

Az idén az első negyedévben a magyarországi autókereskedések 42 073 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 5,3 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki adta el az első negyedévben, összesen 7762 járművet, ami 19 százalékos visszaesés 2006 azonos időszakához viszonyítva. A Suzuki piaci részesedése az első negyedéves adatok alapján 18,4 százalék, egy évvel korábban még 21,6 százalék volt.

A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 4811 jármű értékesítésével, ami 6 százalékos növekedés 2006 első negyedévéhez képest. Az Opel piaci részesedése január-márciusban 11,4 százalék volt, egy évvel korábban 10,2 százalékot tett ki.

A harmadik helyen a Ford végzett 4003 eladott személygépkocsival és terepjáróval. Ez 4,8 százalékos visszaesés 2006 első negyedévéhez viszonyítva, a márka piaci részesedése a múlt évi bázisidőszakkal megegyezően 9,5 százalék.

A negyedik az értékesítési rangsorban a Skoda. A márkából az
idén az első negyedévben összesen 3866 járművet adtak el, ez 5,2 százalékos csökkenés 2006 január-márciusához képest. A Skoda piaci részesedése ezzel az idén a 2006. első negyedéves 9,2 százalékon maradt.

Még egy nagy vesztes

Az utóbbi évben látványos csökkenéssel magát észrevétető Renault helyzete cseppet sem javult, a korábbi évek harmadik legnépszerűbb autója, most 1820 autóval csupán a kilencedik, és a tavalyi év első három hónapjához képest is 26 százalékos az értékesített autóik számának visszaesése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik