Élet-Stílus

Csúsznak a nyitással az autóplázák

Az elmúlt egy-két évben többször is érkezett hír többmárkás fővárosi autókereskedések létesítéséről, de ezek szinte mindegyike csúszik – írja a Viággazdaság.

A legelsőként bejelentett Európa AutóPláza építését finanszírozási gondok lassítják – mondta el a lapnak Verhás Dániel, az ötlet gazdája. Az M3-as autópálya kivezető szakasza melletti Európa AutóPlázának az eredeti tervek szerint 2005 vége óta kellene működnie. A határidőt korábban már egy évvel eltolták, ám ma már jövő évi nyitásról van szó.

A tervek szerint harminc személygépkocsi- és hat motorkerékpár-márka modelljei közül választhatnak majd az érdeklődők. A 12 ezer négyzetméteres bemutatótérben két szinten 180 gépkocsit és 30 motorkerékpárt állítanak majd ki, és lesz egy 92 állásos szervizközpont is.

Az építési engedély megszerzése miatt ugyancsak egy évvel később, legkorábban ősszel kezdi meg működését a Soroksári úton a Cél Autópláza, ahol a Jaguar és a Land Rover magyarországi képviseletét is ellátó Cél cégcsoport további 15-16 különféle autómárkát kíván bemutatni, mégpedig úgy, hogy azok egy-egy kereskedőjével kötnek bérleti szerződést. A Cél vállalatcsoport még az elmúlt évtized elején vásárolt meg egy régi gyárat a Soroksári és Illatos út sarkán, ahol bemutatótermek, szakszervizek és alkatrészraktárak létesültek. Most pedig az a terv, hogy a kétszintes épületet egymilliárd forint ráfordítással átalakítják, kibővítik.

Féléves halasztással, április 12-én kezdi meg működését Budaörs határában az Auto-Bahn többmárkás autóbemutató központ, amely arra épült, hogy a különböző márkák kereskedői bemutathassák kínálatukat. A Metro és az OBI áruház között nyolcezer négyzetméteren, 2,2 milliárd forint befektetésével épült komplexum megnyitása azért csúszott, mert csak februárban kapták meg a használatbavételi engedélyt. A beruházások azonban nem fejeződtek be, hiszen a tervezett okmányiroda, valamint a négyállásos gyorsszerviz csupán nyáron kezdheti meg a munkát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik