Élet-Stílus

Az ombudsmannak sem tetszik a parkolási társaság

Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának általános helyettese szerint "a jogállamiság elvével összefüggő visszásságot okozott" a Centrum Parkoló Rendszer Kft.

A parkolási társaság ugyanis megakadályozta Takács Albertet abban, hogy az állampolgári panaszok nyomán indított vizsgálatával “megalapozottan teljesítse ombudsmani feladatait” – olvasható abban a jelentésben, amelyről kedden tájékoztatta az MTI-t az Emberibb Parkolásért Mozgalom.

Az Országgyűlési Biztos Hivatalának honlapján is olvasható jelentésben Takács egyebek mellett beszámol arról, hogy a legtöbb állampolgári panasz a Centrum Parkoló Rendszer Kft. eljárását érte. A jelentés szerint a parkolási cégek igen kevés együttműködési készséget mutatnak ügyfeleikkel szemben: nincsen panaszkönyv, és nem szolgáltatnak ki adatokat a bizonyításhoz.

Az ombudsman arra is kitér, hogy az a Centrum Parkoló Rendszer Kft. vele szemben sem mutatott együttműködési hajlandóságot: mint írja, a megkereséseiben feltett kérdésekre több esetben nem kapott érdemi választ, s ezzel megakadályozták őt “az ombudsmani feladatok megalapozott teljesítésében”. Így a cég “a jogállamiság elvével összefüggő visszásságot okozott” – teszi hozzá.

Az ombudsman kifogásolta, hogy a főváros több kerületében is tevékenykedő parkolási társaság gyakran anélkül szólítja fel az autósokat a büntetés kifizetésére, hogy a tilosban parkolás tényét bizonyítani tudná. Gyakori volt, hogy többször helyeztek el fizetési felszólítást ugyanabban az időben ugyanazon az autón, illetve olyanoknak küldtek ki fizetési felszólítást, akik rendelkeztek az adott időpontra érvényes parkolójeggyel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik