Élet-Stílus

Dakar: újabb magyar kieső

Hatalmas fordulat történt a 29. Dakar-rali élmezőnyében, immár két Mitsubishi áll az élen, miután újabb két Volkswagen hibásodott meg. Sajnos a hétfői szakasz után eggyel kevesebb magyar folytathatja a versenyt.

Miután vasárnap a második helyen autózó Carlos Sainz Volkswagene hibásodott meg, ma az éllovas Giniel de Villers Touaregje. 130 kilométerrel a rajt után a turbó túlhevült, majd a motor kigyulladt, ami az autó végét jelentette. Az eredmény? Az élen immár két Mitsubishi tanyázik, elöl a hatszoros győztes Stéphane Peterhansel, mögötte nyolc perccel pedig a címvédő Luc Alphand. Az összetett verseny harmadik helyén másfél órás hátránnyal, a mai szakaszon leggyorsabbként autózó Jean Louis Schlesser áll.

Palik kímélte a Nissant

Sainz sem fogja szívébe zárni a mai Tichit-Nema közötti 497 kilométeres szakaszt. A tegnapi szervohiba után ma végképp feladta a versenyt, miután a Touareg elektronikája felmondta a szolgálatot. Miután Ari Vatanen autója a hetedik szakaszon teljesen kiégett, így már csak egy gyári Touareg halad a cél felé. Az eddigi kilenc szakaszból haton a VW versenyautói voltak a leggyorsabbak, míg a Mitsubishik még nem nyertek idén gyorsaságit.

A mieink közül Szalay Balázs – Bunkoczi László párosnak volt nehezebb napja, őket több defekt is hátráltatta. Azért túlságosan nem lassultak le, hiszen hétfői 48. eredményükkel a negyvenedik helyen várják a folytatást. Palik László – Darázsi Gábor viszont nem bízza a véletlenre a jó eredményt, továbbra is kiemelkedően gyorsan hajtanak. Ma 29-ként regisztrálták őket, amivel a 26. helyen tanyáznak az összetettben.

„Bevallom őszintén, megpróbáltam kímélni az autót, spóroltam a technikával, ezért én is meglepődtem egy kicsit, hogy az eredményem viszont ennek ellenére jó lett. Örülünk, hogy sikerült feljebb kapaszkodnunk, de számolgatni továbbra sem akarunk” – mondta Palik.

Amatőr az élen

Különleges volt a motorosok számára is ez a nap, hiszen a szakaszon egy amatőr versenyző, Janis Vinters nyert. Ezalatt a címvédő, az összetettben is vezető Marc Coma arra figyelt, hogy kontrollálja üldözőjét, Cyrill Despres-t, szinte azonos idővel motorozott a két KTM-es.

A magyar motorosok közül Kátai Péter a 22. pozícióban ért célba, pedig tönkrement a kuplungja. A GPS megint borsot tört az orra alá, megint nem jelezte, hogy érintett két pontot. Lassan már mindennapos rutinná válik számára, hogy esténként randevúzik a zsűrivel és kéri, ne büntessék meg, mert nem ő a hibás, hanem a műholdas navigációs rendszer.

Sajnos újabb motorosunk búcsúzott a versenytől: a rendkívül fiatal, újonc Dési János a cél előtt 30 kilométerrel nagy gázzal beleesett egy homokgödörbe, és kiszakította a hátsó futóművét. Dési tegnap már az 55. helyen állt, pedig most először indult a sivatagi versenyen.

9. szakasz, Tísit-Néma (497 km, ebből 494 km gyorsasági):

Autósok
1. Jean-Louis Schlesser (francia, Schlesser-Ford) 5:32:03 ó
2. Luc Alphand (francia, Mitshubishi) 13 mp hátrány
3. Stéphane Peterhansel (francia, Mitsubishi) 4:14 p hátrány
…29. Palik (Nissan) 01:51:44
…48. Szalay (Opel) 02:37:52

Összetett
1. Peterhansel 33:43:23 ó
2. Alphand 7:50 p hátrány
3. Nasszer Szaleh al-Attijah (katari, BMW) 1:23:21 ó
…26. Palik 12:11:51
…40. Szalay 15:41:24

Motorosok
1. Janis Vinters (lett, KTM) 6:08:51 ó
2. Cyril Despres (francia, KTM) 7:31 perc hátrány
3. Marc Coma (spanyol, KTM) 7:53 p h.
…26. Kátai Péter (KTM) 1:10:46 ó hátrány

Összetett
1. Coma 36:41:31 ó
2. Despres 54:36 p hátrány
3. David Casteu (francia, KTM) 1:11:15 ó hátrány
…22. Kátai 7:51:28 ó h.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik