A B-SX8R jelű készülék érdekes technikát és alapanyagot használ fel a környezetbarát megoldáshoz, amelynek lényege, hogy egyazon lapra akár 500-szor is nyomtathatunk. Maga az eljárás hasonlít a régi hőnyomtatási technikákhoz, a vállalat maga is a főleg a 70-es, 80-as években tömegesen használt faxnyomtatókhoz hasonlítja a fejlesztést, a hangsúly azonban ezúttal a takarékosságon, a papírigények minimalizálásán van. A többször felhasználható lapokról eltávolíthatjuk a korábbi nyomtatás eredményét, majd ismét megtölthetjük tartalommal.
A nyomtató az első fázisban a lapok elhelyezéséről gondoskodik, ez ugyanis rendkívül fontos a tökéletes eredmény érdekében. A középső komponens belsejében ezután a “„papírt” 300 fokra hevítik, amelynek eredményeként eltűnik a korábbi nyomtatás eredménye, majd az utolsó szegmensben 180 fokos hőmérsékleten készül el az új tartalom. A készülék percenként 12 oldalt állít elő, ami tűrhetőnek mondható. A speciális lapok valójában nem papíralapúak, hanem a műanyag egy érdekes változatából készülnek, amely kellő mértékű hő hatására változtatja tulajdonságait. Az egyes példányokat legalább 500-szor használhatjuk fel, ám a vállalat szerint elméletileg akár az 1000 nyomtatás is elérhető.
A Toshiba abban reménykedik, hogy a vállalati ügyfelek számára vonzó ajánlatot tud tenni, főleg azoknak, akik szeretnék csökkenteni a papírral kapcsolatos kiadásaikat, és nem utolsósorban jobb színben szeretnék feltüntetni cégeiket a környezetvédők előtt. Az egyetlen bibi a termék ára, hiszen a Japánban már kapható B-SX8R 5 ezer fontnak, vagyis csaknem kétmillió forintnak megfelelő összegért kapható, míg a lapok darabja 5 fontért, durván 2 ezer forintért találnak gazdára. Éppen ezért a cég óvatos az európai bevezetést illetően, és – érthetően – semmit nem akarnak elsietni.
A kritikusok ezzel egy időben kétségbe vonják a megoldás gyakorlati értékét, mondván, hogy a nyomtatás során felhasznált energia semmissé teszi a takarékossággal kapcsolatos célokat. Erről pontos információ nincs, de könnyen lehet, hogy a vádak ellenére a megoldás utat találhat a cégekhez. Otthoni felhasználásról egyelőre nem esett szó, maga a Toshiba sem meri fogyasztói terméknek nevezni érdekes fejlesztését.
A papírral egyébként több országban folytatnak kutatásokat, amelynek eredményeként új tulajdonságokkal ruházták fel az ősi anyagot. Az is nyilvánvaló, hogy a cégek túl sokat nyomtatnak feleslegesen, így előbb-utóbb megnyugtató megoldást kell találni a problémára.