Ugyan már szinte sehol sem lehet elrejtőzni a reklámok elől, a marketingesek egyre újabb lehetőségeket keresnek arra, hogy a fogyasztóhoz közvetlenül eljuttassák a vásárlásokat ösztönző üzeneteket.
Az egyre olcsóbb multimédiás megoldások közül ma már mind gyakrabban találkozunk az óriáskivetítők, az LCD- és a plazmapanelek sokszínűségével. A legújabb megoldások esetében már a kirakatok üvegére – amelyek egyetlen gombnyomásra vetítő felületté alakulnak – is varázsolhatunk csábító képeket. És mind többször szólítják meg reklámok a szupermarketek polcai előtt elsétáló vevőt. A reklám lassan kilép a televízióból és belép a mindennapokba. A colaautomatából MP3-at is tölthetünk digitális lejátszónkra, vagy kedvenc énekesünkről olvashatunk a gyorsétterem információs terminálján.
Nick Deen, a Sony Business Europe európai piacfejlesztési vezetője szerint a „a digital signage egy olyan alternatív médium szerepét tölti be, amely segítségével a vállalatok közvetlenül a vásárlás helyén, vásárlás közben, magas költséghatékonysággal juttathatják el üzeneteiket a vevőkhöz. Ez a klasszikus médiumok egyre emelkedő költségei miatt rendkívül sikeres megoldásnak bizonyulhat a jövőben”.
A digitális tartalomszolgáltató rendszerek (digital signage) nagy előnye a testreszabhatóság – legyen szó egyetlen üzletről, vagy egy országos üzlethálózatról –: a kiváló képminőséget biztosító professzionális LCD- vagy plazmaképernyőkön mindig a hirdető igényeinek megfelelő, aktuális tartalom jeleníthető meg, a szükséges időzítéssel és ütemezéssel.
A nagytestvér már a polcokat is figyeli
A technológiával egy időben olyan megoldások is születnek, amelyek messze túlmutatnak a célzott digitális reklámsugárzáson. A Sony legújabb IP-kamera-technológiájával ötvözve a digital signage rendszer olyan jövőbemutató szolgáltatásokra is képes, mint a vevőforgalom követése vagy az IP-alapú biztonsági felügyelet (például bolti lopások vagy magára hagyott, idegen tárgyak észlelése).
A most bemutatott megoldások egyike nemcsak arra alkalmas, hogy a bolt biztonságát megteremtse: a kamerák által felvett képek elemzésével olyan hasznos információkhoz is hozzájuthatnak az üzemeltetők, mint a boltban megforduló vásárlók mozgása. Az elemző program azt is megmutatja, milyen irányban mozognak a legtöbben, illetve, hogy mely polcokat, pultokat látogatják jobban vagy kevésbé a vevők. A bemutatóterek esetében arra is következtethetünk, hogy melyek a legértékesebb és leglátogatottabb pontok az üzletben.