A növekedés üteme lassult az első üzleti negyedévi 39,2 százalékhoz képest, amit még jobban segítettek az új modellek, amelyek tavaly ősszel jelentek meg a piacon. A további kilátások is igen jók: már a múlt héten közölték, hogy októberben 189 011 autót adtak el az Egyesült Államokban, 13,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A mostani amerikai értékesítés havi rekord a cég történetében, miközben az amerikai autógyárak visszaeséssel küszködnek.
Az európai és az amerikai értékesítés növekedése bőven kárpótolta a céget a gyenge japán keresletért, és jó úton van afelé, hogy – ha a mostani irányzat folytatódik – egy éven belül megelőzze az amerikai General Motorst mint a világ legtöbb autót eladó gyára. Jövőre új üzemek építését fejezi be Oroszországban, Kínában és Thaiföldön, évi 560 ezer autóval növelve termelőkapacitását világszerte.
Az első üzleti félévben a Toyota-csoport 4,145 millió járművet adott el világszerte – ez is rekord –, 312 ezerrel többet, mint egy évvel korábban. Japánban 13 ezerrel 1,073 millióra csökkent, Észak-Amerikában 219 ezerrel 1,464 millióra nőtt, Európában 91 ezerrel 589 ezerre nőtt az eladott járművek száma.