Győző Gábor az egyesület ügyvezető főtitkára az MTI érdeklődésére a visszaesést egyrészt azzal indokolta, hogy a kormány megszorító intézkedései következtében várható jövedelemkiesés miatt a vásárlók részben felélik megtakarításaikat, illetve szabad pénzeszközeiket nem autó vásárlására költik. Másrészt a tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek tavaly év végén „előrehozták” 2006-ban esedékes autóvásárlásaikat.
Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki értékesítette, összesen 24 749 járművet adott el, 18,9 százalékkal kevesebbet a 2005. évi bázishoz képest. Piaci részesedése így 17,5 százalék, míg 2005 első kilenc hónapjában még 21,1 százalék volt.
A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 16 152 jármű értékesítésével, a harmadik helyen a Ford végzett 14 038 eladott személyautóval és terepjáróval.
A 3,5 tonna alatti haszonjárművekből 15 539 darab kelt el, ami 11,5 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Legtöbbet, 3158 darabot a Ford adott el, 27,7 százalékkal többet, mint a bázisidőszakban, és ezzel piaci részesedésük 20,3 százalékra nőtt, a 2005. I–IX. havi 17,7 százalékról.
A 3,5 tonna feletti járművekből 5 012 darabot értékesítettek, ami a múlt év első kilenc hónapihoz képest 11,3 százalékos emelkedés. A kategórián belül legtöbbet, 3041-et a 15 tonna feletti alkategóriából adtak el, 22,4 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában. Ezen belül Volvóból 556-ot, Mercedesből 492-t, míg Manból 491-et értékesítettek.