A Párizsi Autószalon legnagyobb érdeklődést kiváltó autója a Toyota Auris volt, amely a Corolla utódja lesz. Azaz nem teljesen, hiszen csak az öt- és háromajtós modelleknél tűnik el a Corolla név, a limuzin és kombi modelleknél megmarad.
Míg Párizsban még egy tanulmányautót állítottak ki, addig Japánban most bemutatták a szedán és a kombi sorozatgyártású változatát. Előbbi Corolla Axio, utóbbi Corolla Fielder néven fut. Az Axio a görög „axia” kifejezésből származik, amely jó minőségű dolgot takar.
Ráncfelvarrás
Miután ezek a modellek elsősorban az idősebb vevők körében kedveltek, nem is estek nekik olyan vadul a formatervezők. Fellelhetők ugyan az Auris jegyei, de markánsan jelen van a jelenlegi változat is. Amiről azonnal tudni lehet, hogy tök új modellt látunk, azok a lámpatestek, az irányjelzős visszapillantók, illetve a kocsi orr-része, ahol a motorháztető élei a hűtőmaszkon át a lökhárítóba futnak.
Egyértelműen az volt a cél, hogy a korábbinál is jobb minőségű autó benyomását keltse a vevőkben. Az átdolgozott utastér nem sikertelenül küzd ezért. Itt is az Auris tanulmányautónál megrajzolt vonalak tűnnek fel, az ajtóra kifutó műszerfallal és markáns középkonzollal.
Magától parkol
Japánban minden Axio szériában kapja a tolatókamerát,
A Fielder (vezess.hu)
valószínűleg ez nálunk nem lesz így. Ám nemcsak holmi kamerával segítik a vezetőt, hanem bekerül a modellbe a Priusból ismert automata tolatórendszer is, melynél a parkolóhely kiválasztása után csak a féket és a gázt kell kezelni, a kormányzást a kocsi végzi.
Olyan extrák jelennek meg a Corollában, mint a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás, vagy a radaros biztonsági rendszer, ez pásztázza a kocsi előtti utat, és ha azt okoskodja ki, hogy a vezető hiába fékez, a baleset elkerülhetetlen lesz, akkor befeszíti az öveket, hogy felkészüljön az ütközésre.
Kétféle motorral készül egyelőre az autó, mindkettő benzines. A gyengébb 1,5-ös 110 pacival, míg a bikább az ezernyolcas 136 lóval. Nálunk várhatóan máshogy alakul majd a kínálat, mert lesz dízelváltozat is.
Mindkét japán négyhengeres az első kerekeket hajtja, és ötfokozatú manuális váltó jár hozzájuk. Ezenkívül felárért létezik fokozatmentes automata is, ezt Európában is bevetik, a Távol-Keleten létező négykerék-hajtásért azért az erre vágyóknak nem árt egy imát is elrebegni.