Élet-Stílus

A Google-birodalom része lett a YouTube

A keresőcég a híreknek megfelelően felvásárolta a népszerű portált, amely némileg elkülönülve folytatja tevékenységét. Elemzők további szövetségek megkötésére számítanak a közeljövőben.

A Google közleményben jelentette be, hogy 1,65 milliárd dollárt fizetnek ki részvények formájában, a YouTube pedig a felvásárlás ellenére is függetlenül tevékenykedik a jövőben, hogy megőrizze hírnevét és népes közösségét. A portál amely összesen mintegy 100 millió videót kínál megtekintésre – várhatóan új funkciókkal egészül ki, bekapcsolódhatnak a Google hirdetései és keresőmotorja.

A sajtó értesülései szerint a Google olyan riválisokat győzött le a licitálásban, mint a Microsoft, a Yahoo vagy a News Corp. A YouTube ugyanis az elmúlt hat hónapban számos vállalat érdeklődését felkeltette, de a jelek szerint az indulás, valamint a felfogás hasonlósága többet nyomott a latban, mint bármilyen más szempont. „Ami megfogott minket, az nem az üzleti siker, vagy a bővülő partnerkapcsolatok volt, hanem a cég víziója, amely a felhasználók kiszolgálását tekinti elsődlegesnek” – magyarázta Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója. A konkrét tervekről egyelőre hallgatnak, de várható a cég hirdetési rendszerének, valamint népszerű keresőmotorjának felbukkanása a portálon.

A YouTube eddigi tevékenysége nem volt problémamentes, hiszen több alkalommal is összebalhéztak egyes kiadókkal és tévétársaságokkal. Példaként említhető az NBC, amely először komoly ellenlépésekkel fenyegette meg a portált, majd egy meglepő csavarral együttműködésre lépett vele. A következő nagy hal a Warner volt, amely – meglehetősen szokatlan módon – szintén lehetővé tette tartalmai felhasználását. A bírósági pereket tehát eddig ügyesen elkerülték, és a 19 hónappal ezelőtt indult garázscég mára internetes óriássá nőtte ki magát, napi 65 ezer új videóval, havi 20 millió látogatóval.

Piaci elemzők eközben további szövetségek megkötésére számítanak. Véleményük szerint ezzel folytatódni fog a kisebb cégek felvásárlása, a jelöltek között pedig számos induló szerepel, úgy mint a Dave.TV vagy a MetaCafe. A videomegosztás terén azonban egyértelműen a YouTube vezet 46 százalékos részesedésével, így kíváncsian várják, hogyan befolyásolja a felvásárlás a konkurensek helyzetét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik