Mindez azon a csütörtöki sajtótájékoztatón hangzott el, amelynek keretében Demszky Gábor főpolgármester az önkormányzat nevében és Szalay Balázs autóversenyző a ralit szervező cég, az A.S.O. kelet-európai képviselőjeként szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy Budapest harcba száll a startjogért.
Kétmillió euró kell a kormánytól
A rendezési jogért 2 millió eurót kell fizetni, s ehhez a garanciát vállaló kormánytól várják a pénzt, Budapest a helyszínt adná a starthoz, amellett biztosítaná a feltételeket, koordinálná az autókat, az embereket, ami nem kis feladat, hiszen a tömegek mellett 15 ezer jármű mozgatásáról is szó van.
Demszky Gábor előrebocsátotta, hogy az esemény nem csupán sport-, hanem turisztikai szempontból is kiemelkedő jelentőségű. Minősítése szerint mint a Forma–1 után a második legnépszerűbb autóversenyről rendre 200-nál is több újságíró tudósít, legutóbb 187 országban, naponta több mint 5 millió ember nézte a televíziós közvetítéseket, s például a barcelonai rajtnál 300 ezren voltak jelen a kocsikaraván indításánál.
Szalay Balázs, aki amúgy eddig nyolc alkalommal volt résztvevője a Dakar-ralinak, hozzáfűzte, hogy a verseny alatt csak Európában 40 ezernél is több cikk foglalkozik az eseménnyel, s legutóbb mintegy 560 órában tudósítottak a tévétársaságok a korábban rendre Párizsból, újabban viszont már változó helyszínről startoló, s a szenegáli fővárosban véget érő viadalról.
Három rivális
Ami a külföldi konkurenciát illeti, további három város is szeretne indulóállomás lenni, ám a magyar szándéknyilatkozat aláírói szerint Budapestnek nagyon nagy az esélye arra, hogy a 2009-es, vagy ha csúszás lenne, a 2010-es Dakar-rali rajthelye legyen.
A fővárosi önkormányzat részéről testületi döntés október végén várható, s kedvező határozat esetén következhet az állami garanciavállalás, majd – vélhetően a jövő év áprilisáig – a szerződéskötés a rali szervezőivel.