Élet-Stílus

A tökéletesség nyomában

Jövőre lesz hetven éve, hogy az első négyüléses BMW kupé meghódította Európa útjait, és a bajor gyár méltó módon emlékezik meg az évfordulóról. Chris Bangle formatervező keze nyomán megszületett a hármas sorozat elegánsabb és sportosabb változata.

A karosszéria megőrizte a márka klasszikus kupés arányait, ugyanakkor minden eddiginél markánsabban tér el a szedán verziótól. A már ismert, ergonómiailag hibátlan, tucatnyi kárpitvariációban kivitelezhető belső térben az elöl utazók kényelmét motoros biztonságiöv-kiemelő, a hátsó, középkonzollal kettéosztott üléspár utasait megnövelt fej- és válltér várja, a lényeg azonban az utascella előtt és alatt rejlik.


A tökéletesség nyomában 1

Bemutatásakor a modell ötféle motorral lesz rendelhető. Az egyik szenzáció kétségtelenül a vadonatúj 335i, amely három-három hengert kiszolgáló ikerturbóval, valamint második generációs piezoelektromos közvetlen benzinbefecskendező-rendszerrel varázsol 4,0 literes motortól elvárható teljesítményfolyamot: 306 lóerejéhez széles sávban leadott 400 Nm forgatónyomaték társul, ami 5,5 másodperces százas sprintet ígér, szinte hihetetlen, 8 liter alatti átlagfogyasztással.

Nem kevésbé meggyőző az alumínium-magnézium blokkos 330i, amely 272 lóerőt és 315 Nm-t teljesít. A benzines sort a 218 lóerős 325i zárja, amely a kínálat leggyengébbjeként is 7 másodpercen belül gyorsul 0-100 km/órára.


A tökéletesség nyomában 2

A két dízelmotor közül a nagyobbik, a változó geometriájú, sorba kötött ikerturbós 335d érdemel kiemelt figyelmet; 580 Nm nyomatékával és 286 lóerejével a vérbeli sportkocsik félelmetes ellenfelének ígérkezik, míg a cseppet sem gyenge (231 LE) 330d 5,4 literes átlagfogyasztásával ostromol új távlatokat.

A megadízel kivételével mindegyik motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó társul, a 335d szintén hatfokozatú automatája opcióként az egész sorozathoz rendelhető. Az utóbbi továbbfejlesztett hidraulikájának és vezérlésének köszönhetően közvetlen, villámgyors reakciókkal és a köztes fokozatok átugrásával szolgálja a sportos vezetést, valamint a 3-as szériánál első ízben a kormánykeréken elhelyezett váltófülekkel is kapcsolható.

Legalább ilyen figyelemreméltó az új 3-as kupé futóműve. Az alumínium első és hátsó felfüggesztéshez kivételesen precíz kormánymű társul, opcióként a limuzinból már ismert aktív kormányzással is. Az alapfelszerelésként kínált defektmentes abroncsok 17 colos keréktárcsákon feszülnek, mögöttük különösen nagy teljesítményű fékek. A fedélzeti információs rendszer folyamatosan tájékoztatja a vezetőt a fékbetétek állapotáról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik