Élet-Stílus

Sisakrostély

Ferdehátúból faragott kupé-kabrió helyett legendás roadster modelljét, az MX-5-öt szerelte fel nyitható keménytetővel a Mazda. A megoldás több szempontból is egyedülálló.












Sisakrostély 1


Sisakrostély 2
Sisakrostély 3

A Mercedes SLK, de még inkább a Peugeot 206 CC óta Európa irracionális mérvű vonzalmat táplál a lenyitható fémtetős autók iránt, amelyek a teljes értékű időjárás-védelmet kombinálják a valódi kabriózás élményével. A klasszikus vászontető mellett jóformán csak a prémiumkabriók tartottak ki – valamint a Mazda MX-5, amely újkori, harmadik generációs kivitelében a roadster eredeti értékeit (a könnyű léptű futóművet, a kiegyensúlyozott viselkedést és a precíz kormányzást) végre felnőtt emberekre méretezett helykínálattal és egy magasabb kategóriából kölcsönzött műszaki gerinccel egészítette ki.

Ha pusztán keménytetős változatban kínálnák, sokat veszítene varázsából a kis kétüléses. Így viszont, hogy választható alternatíva a három részből álló, műanyag szerkezetű merev fedél, minden bizonnyal égbe szöknek az eladások.













Sisakrostély 1


Sisakrostély 2
Sisakrostély 3

Ráadásul gyakorlatilag azonos a két kivitel megjelenése, hiszen a Mazda mérnökei egy valóban újszerű tetőmechanizmust dolgoztak ki, így a megszokottnál jóval kisebb nyílásra, illetve üregre van szükség a tető elcsomagolásához. A kemény héjat ugyanabba a rekeszbe csukja be a szerkezet mindössze tizenkét másodperc alatt, ahová a vászontető kerül, ezért egyfelől nem lett még kisebb az eleve jelképes méretű csomagtartó, másfelől – ami ennél is lényegesebb – csak kismértékben változott a közel ideális tengelyterhelési arány. Így a futómű finomhangolásával megőrizhették a sportos lelkületű autó kanyarstabilitását és semleges irányíthatóságát.

A nem egészen negyven kilogramm túlsúlyt jelentő tető zárt állapotában tíz milliméterrel növeli az autó magasságát. Megjelenésében egyébként harmonikus, erősen emlékeztet a korábbi MX-5-generációk külön felszerelhető merev tetőszerkezetére.

A kismértékben módosult arányokhoz átdolgozott csomagtérfedéllel, valamint szélesebb kerékívtoldatokkal igazodott a Mazda. Az így még izmosabbá vált roadster coupé megjelenését krómozott dekorelemek és egy új szín, a viharkék mica teszi még látványosabbá.

A Mazda MX-5 Roadster Coupé motorválasztéka megegyezik a vászontetősével. Az 1,8 literes benzinmotor 126 lóerővel hajtja a hátsó kerekeket, a kétliteres 160-nal, öt-, illetve hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik