Élet-Stílus

A nagy visszatérés

Az újkori márkaarculatba illeszkedő formatervvel, modern műszaki tartalommal tör be az Opel Antara az egyre népszerűbb szabadidőjármű-piacra, ahol elődje, a Frontera már csak statisztaszerepet játszhatott.

Az Astra által meghatározott genetikát tükröző, ugyanakkor izmos és határozott kiállású Antara karosszériája a vetélytársakéhoz képest kompakt, alig több mint 4,5 méter hosszú, így elsődleges életterén belül, a városokban és az országutakon is könnyen manőverezhetőnek, mozgékonynak ígérkezik. A feszes vonalak ötszemélyes, jól variálható teret rejtenek, a magas üléspozíció és a tágas lábtér kiemelt kényelmet ígér. A csomagtér legfeljebb átlagosnak mondható, az osztva dönthető üléstámlák, a számtalan átszervezhető rekesz, a FlexOrganizer utastéri tárolóelem, valamint az opcióként kínált, a Corsán már bemutatott FlexFix kihúzható kerékpártartó azonban kárpótol az üreg szerény méretéért.


A nagy visszatérés 1

A bőséges felszereltséget a Zafiráéra emlékeztető elrendezésű, hangsúlyozottan sportos műszerfal előlegezi meg. Akár állóhelyzeti fűtés, fűthető ülések, navigációs rendszer, Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztatási lehetőség is rendelhető az autóhoz, s már az alapkivitel is kormányról távirányítható, hét hangszórós, MP3-kompatibilis audiorendszert, komplett légzsákarzenált, valamint számos menetdinamikai segédberendezést tartalmaz.

Az önhordó karosszéria orrában kezdetben háromféle, keresztben beépített, hengerenként négyszelepes erőforrás teljesít szolgálatot. Legkelendőbbnek a bevált kétliteres, 150 lóerős dízel ígérkezik, ötfokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval. A két benzinmotor a piac felső szegmensében pozícionálja az Opelt: a kisebbik a 141 lóerős 2.4 DOHC egység, míg a csúcsmodellt a Vectrából már ismert 3.2 V6 hajtja, 227 lóerővel. A választékot a közeljövőben a 2.0 CDTI dízel 127 lóerős variánsa egészíti ki.


A nagy visszatérés 2

Négy lengőkaros hátsó és McPherson első felfüggesztésével az Antara a személygépkocsikra jellemző kiegyensúlyozottsággal közlekedik az aszfaltutakon, végsebessége a motorizáltságtól függően 175-203 km/óra. Az alapvetően fronthajtásos konfigurációban a hátsó tengely elektronikus vezérlésű elektrohidraulikus differenciálműve akár a hajtás 50 százalékát is átveheti az első kerekektől. A rendszer a blokkolásgátló, valamint menetstabilizáló berendezésekkel teljes összhangban üzemelve a burkolt úton tanúsított menetkultúrát is javítja, terepen pedig a lejtmeneti szabályozó (DCS), valamint az aktív borulásgátló (ARP) rendszerek tesznek jó szolgálatot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik