Élet-Stílus

Új legenda született

admin
admin

2006. 09. 25. 08:00

A Honda európai modellpalettájáról régóta hiányzott már egy igazán nagy, elegáns, biztonsági és kényelmi extrákkal telezsúfolt autó. Pedig a japán gyárnak régóta létezik ilyen modellje: ez a nemrégiben nálunk is bemutatott Legend.














Szuperbiztos. Vadonatújnak számít Európában.

Valójában csak Európában számít vadonatújnak a Legend, hiszen Japánban már 2005-ben megválasztották az Év Autójának, az USA-ban pedig Acura néven már tavaly kapható volt. Ez azonban nem ront semmit a Honda zászlóshajójának varázsán, hiszen a nagy japán limuzin minden tekintetben a mai autógyártás csúcsát képviseli, s különleges műszaki megoldásaival máris beírta magát az autós történelemkönyvekbe.

Mivel napjainkban a legfontosabb vásárlói szempont – legalábbis Európában – a biztonság és a vezetési élmény, természetes, hogy a Honda is erre helyezte a hangsúlyt. Így került az autóba a „szuper vezethetőségű összkerékhajtás” nevű rendszer. Ez abban különbözik a már megszokott négykerék-hajtásoktól, hogy a hajtóerő jobb és bal oldali, valamint az első és hátsó kerekek közötti megoszlását is képes szabályozni, így az alul- és a túlkormányzottságot egyaránt hatékonyan ellensúlyozza. Mindez nagyban fokozza az autó stabilitását és ezzel együtt a biztonságot, s kifejezetten élvezetessé teszi a Legend vezetését kanyargós utakon.















A Honda természetesen nem állt meg itt: a menetzajokat nem csupán a szokásos hangszigetelésekkel csökkentik, hanem egy aktív zajkioltó rendszerrel is. Ez folyamatosan méri az utastérbe szűrődő zajokat, és velük ellentétes frekvenciájú hangot sugároz a hangszórókon. A Legend ezek mellett véletlen sávelhagyást megelőző berendezést kínál, valamint a követési távolságot automatikusan betartó sebességtartó automatikát, és az ütközés elkerülését segítő fékrendszert is.

E technikák mellett hagyományos értékeket is felmutat az autó: például a modell történetének legerősebb motorját, egy 3,5 literes V6-os erőforrást (csúcsteljesítménye 295 lóerő). És természetesen a japán nagyautóknál már megszokott tökéletes kidolgozást és komfortot, a modellváltásoknál elvárható nagyobb, finom bőrrel és valódi fával burkolt utasteret.















Az elegánsan visszafogott vonalvezetésű, modern és kellemes megjelenésű autó azonban nemcsak utasterének méretével és szolgáltatásaival jelzi, hogy a felsőkategóriába tartozik, hanem 15,5 milliós árával is.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.