Élet-Stílus

Több helyszín is esélyes a kormányzati negyedre

Az új kormányzati negyed minden szóba jöhető helyszíne mellett – és ellene is – találtak érvet az MTI által megkérdezett ingatlanpiaci szakértők. Valószínű, hogy a Parlamenthez közeli helyszínek valamelyike lesz a megfelelő.

Minden lobbicsoport a saját területét favorizálja, amikor az új kormányzati negyed helyszíne kerül szóba. Az MTI-nek nevük elhallgatásával nyilatkozó ingatlanpiaci szakértők, illetve szereplők egyik része a Parlament épületéhez közelebb lévő helyszínekre adta a voksát, míg mások úgy vélték, a távolabbi, de a Dunán hajóval elérhető helyszínek is versenyben maradhatnak.

A Parlamenthez két lehetséges helyszín van a legközelebb: a WestEnd 2, amely a Ferdinánd híd túlsó oldalán épül majd a Trigránit beruházásában, illetve attól kissé északabbra, a Rákosrendező pályaudvar területe. Ráadásul ez utóbbi a MÁV tulajdona, tehát a telekből bevételhez juthatna az állam.

Eladás, majd bérlés

Az elképzelt konstrukció ugyanis az lenne, hogy egy profi fejlesztő – a kormány igényei szerint – építené fel a létesítményeket, majd hosszú távra bérbe adná az irodaházakat a magyar államnak. Így a meglévő minisztériumi épületek eladásából befolyt vételár – egy összegben – kerülne be a költségvetésbe.

A szintén Trigránit-tulajdonban lévő Milleniumi városközpont – a szakértők többsége szerint – már nem bír el egy ekkora fejlesztést.

Előnyben a Duna-part?

A két legdélebbi pont a Csepel-sziget északi csücske, illetve átellenben, a kelenföldi Kopaszi-gát és környéke. A szakértők egy része ezeket távoli helyszíneknek tartja, míg mások éppen a Duna miatt vélik esélyesnek mindkét helyszínt. Párizsban például természetes lenne, hogy az ott dolgozók hajóval érik el a belvárost. „Nálunk a vízi közlekedésnek nincs kultúrája” – hangzott az ellenérv.

Szóba jöhet a Corvin sétány is

Új helyszínként került be a képbe a Corvin sétány a Józsefvárosban. Itt amúgy is körülbelül annyi irodát tervezett a befektető Futureal-csoport, mint amennyire a központi államigazgatásnak szüksége lenne. A befektető minden fórumon hangoztatja, hogy az észak-déli metró, valamint a körúti villamos jó tömegközlekedést biztosít a területnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik