Élet-Stílus

Nincs több fejlesztés a Forma–1-ben

Az FIA és az autógyárak képviselői megegyeztek, hogy befagyasztják a motorokat, csakhogy nem az eredeti 2008-as időpontban, hanem már idén.

Hivatalos közleményben tudatták, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), akit Max Mosley képviselt, és az autógyárakat tömörítő szövetség (GPMA) illetékesei, Dr. Burkhard Goeschel és Dr. Jürgen Reul megegyeztek, hogy betiltják a motorfejlesztéseket. Korábban keményen harcoltak a GPMA képviselői a motorok befagyasztása ellen, amiben az FIA hajthatatlan maradt. Ám most, úgy tűnik, kompromisszum született, amivel leginkább a Cosworth járt rosszul.

Az eredeti tervek szerint a csapatok 2008-tól három évig nem fejleszthettek volna a motorokon. Két év múlva azokat a motorokat lehetett volna használni, amiket az idei Brit Nagydíjon átadtak az FIA-nak. Ám a most kiadott közlemény szerint a csapatok a Kínai Nagydíjig még fejleszthetnek (ezt adta az FIA), viszont nem 2008-tól, nem is 2007-től, hanem már az utolsó két versenytől azokkal a motorokkal indulnak (ezt adta a GPMA). A Kínai Nagydíj után minden motorfejlesztés tiltott, kivéve a 19 000-es fordulatszámra való visszatérés.

Ez ésszerű választás is, hiszen így 2007-ben már nem költenek a gyártók feleslegesen dollármilliókat arra, hogy fejlesszék motorjaikat, hogy azután az egy évvel korábbi állapothoz lépjenek vissza. Az FIA célja egyértelműen a költségcsökkentés volt az új szabály bevezetésével.

Az év első felében a független motorgyártó, a Cosworth előnyben volt az autógyárakkal szemben, motorjuk jobb volt, mint azoké, ám később nemcsak lehagyták a nagyok, de le is előzték fejlesztéseikkel, miután a kis cégnél a költségvetés töredéke a BMW-nél, Toyotánál, Hondánál stb. felhasználtnak.

Abban is megegyeztek az FIA és a GPMA képviselői, hogy 2009-től energiatárolós rendszerrel látják el a csapatok a motorokat a kisebb fogyasztás eléréséért. Ezért a GPMA egy csoportot is felállít, amely a Forma–1-es autóknál felszabaduló energiák visszatáplálásával foglalkozik majd.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik