Az autóipari szakmai szervezet által hétfőn közzétett adatok szerint 2005 áprilisa és 2006 márciusa között 10 929 millió autót gyártottak külföldön, 10,6 százalékkal többet, mint a megelőző évben, Japánban viszont 10 893 millió autót, ami 2,6 százalékkal múlja felül a megelőző év azonos időszakának teljesítményét.
A japán gyártók a lezárt pénzügyi évben leginkább Ázsiában (15,2 százalékos növekedés), Európában (9,5 százalék), Észak-Amerikában (5,0 százalék), Latin-Amerikában (18,6 százalék) és Afrikában (20,8 százalék) növelték a gyártást. A japánban gyártott gépkocsik kivitele 5,6 százalékkal 5256 millió egységre növekedett.
A legtöbb japán gyártó a lezárult üzleti évben rekorderedményeket ért el, de ezt – a pangó hazai piac mellett – csakis a külföldi autóeladások bővülésének köszönheti. Az üzemanyagárak viszonylagos stabilitása miatt főként az észak-amerikai piacon értek el eladási sikereket, ezzel is magyarázható, hogy a Toyota, a Nissan, a Honda, a Mitsubishi Motors és a Mazda fokozza észak-amerikai és kínai beruházási tevékenységét.