Egy a webböngésző használatról szóló tanulmányában a holland OneStat.com azt állítja, hogy a Firefox további felhasználókat hódított el a Microsofttól. Míg májusban még csak 11,79 százalékot ért el a feltörekvő Mozilla termék részaránya, júniusban további növekedést mutatott (12,93 százalék) az alternatívok vezérhajója.
A Microsoft kicsinynek tűnő részesedést veszített ismét a böngészők, de nem árt tudni, hogy a mostani 2 százalék megegyezik egy-két alternatív böngésző tervezett teljes piaci részesedésével.
A Firefox növekedése a kutatókat is meglepte, s okait kutatva arra jutottak, hogy a felhasználók biztonságosabbnak vélik a Microsoft Internet Explorerénél.
Az új Firefox jókor debütált
A tanulmány megjelenésével egyidejűleg dobta piacra a Mozilla a Firefox új változatát, amelyet 2.0 Beta 1 verzió számmal láttak el. A Firefox fejlesztői most is a biztonságra helyezték a legnagyobb hangsúlyt. Az új változatot egy adathalászat (phishing) elleni szűrővel egészítették ki, amely kiszűri az érzékeny adataink megszerzésére létrehozott oldalakat és így megelőzheti azt, hogy személyes adataink illetéktelen kezekbe kerüljenek.
OneStat.com szerint az alternatívok közül a második helyezett az Apple Safari-ja, 1.84 százalékos részaránnyal, míg az Opera, 1 százalékot és a szebb napokat is megélt Netscape, 0.16 százalékot birtokol a piacon.
Amerikában a legnépszerűbb böngésző Internet Explorer, amit a netezők mintegy 79,78 százaléka használ. A Firefox felhasználók aránya 15.82 százalék, míg a Safarit 3,28 százalékuk használja. A sort az Opera és a Netscape zárja, amelyet a netezők 0,81 százaléka, illetve 0,2 százaléka használ.
Az Onestat információi szerint a Firefox Németországban a legnépszerűbb. Itt az emberek 39,02 százaléka használja a programot, míg az Internet Explorer piaci részesedése mindössze 55,99 százalék.