Élet-Stílus

Hulladékgyűjtési kampány indul a nagyáruházakban

A magyar lakosság környezettudatos és felelős fogyasztói magatartását kívánja erősíteni az ÖKO-Pannon Kht. a Zöld Pont-kampánnyal – közölte a Kht.

A kampány célja, hogy a fogyasztók megismerjék a Zöld Pont védjegy jelentését, és megértsék, hogy csak a szelektíven gyűjtött csomagolási hulladék juthat vissza a körforgásba, kerülhet hasznosításra.

Az idei kampánnyal a kht. arra kíván rámutatni, hogy a Zöld Pontot a termékeik csomagolásán használó gyártók tesznek a környezetükért, hiszen gondoskodnak az általuk kibocsátott csomagolás előírt arányú hasznosításáról. A háztartásban hulladékká vált csomagolások csak akkor hasznosulhatnak, ha a megfelelő szelektív gyűjtőedényekbe helyezzük azokat. A kezdeményezés szakmai támogatója idén is Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.

A kampány részeként júniusban országszerte óriásplakátok, citylight plakátok és sajtóhirdetések népszerűsítették a Zöld Pontot, és június végén eladáshelyi promóció is indul áruházi partnerek bevonásával. A tavalyi akció ráirányította a figyelmet arra, hogy a szelektív hulladékgyűjtés valóban hozzájárul a környezet fenntarthatóságához. Az anyagok folyamatos körforgásban tartásával valamint újrahasznosításuk révén a környezet terhelése jelentősen csökkenthető. Az embereknek azt kell belátniuk, hogy már mindennapi fogyasztó döntéseik során tehetnek azért, hogy saját és gyermekeik életkörülményeit és tiszta környezetre való esélyeit javítsák.

A Zöld Pont használata Németországból indult el, és ma már közel 120 országban bejegyzett védjegy, amely évente több milliárd csomagoláson jelenik meg. A Zöld Pont azt jelenti, hogy az adott termék gyártója szerződést kötött egy koordináló szervezettel a csomagolási hulladékok begyűjtésére és újrahasznosítására, és a szelektív hulladékgyűjtés többletköltségét a koordináló szervezetnek fizeti meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik