Azonos használt autók között nem lehet különbséget tenni, csak mert eredetileg nem az érintett tagországban vásárolták meg – fejtette ki a panaszok lényegét az EU-bizottság alelnöke, Günter Verheugen. – A bizottságnak intézkednie kell, hogy a fogyasztók élvezhessék az egységes belső piac előnyeit – tette hozzá.
Magyarország ellen az eljárás második szakaszában tart a bizottság, ezt már az európai bírósági följelentés követheti.
A brüsszeli bizottság szerint a magyar jogszabályok tiltják olyan használt kocsik behozatalát, amelyek 1996 előtt először egy másik tagállamban kaptak rendszámot. Ellenben a Magyarországon már rendszámot kapott kocsikra nem vonatkozik ilyen tilalom, hanem minden további nélkül új rendszámot kaphatnak a másodkézi értékesítés után. A bizottság úgy véli, Magyarország nem adott olyan magyarázatot, amely igazolná az efféle megkülönböztetést. Ezért a bizottság úgy látja, hogy a magyar jogi rendezés megsérti a belső piaci EU-szabályokat, olvasható az Európai Bizottság csütörtöki közleményében.