Élet-Stílus

Alonso aratott Monacóban

A címvédő és pontversenyben éllovas Fernando Alonso, a Renault spanyol pilótája nyerte a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság hetedik futamát, a monte-carlói Monacói Nagydíjat.

A második helyen a kolumbiai Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) végzett, a harmadik pedig a brit David Coulthard (Red Bull Racing) lett. Alonso, aki idei negyedik, pályafutása 12. sikerét gyűjtötte be, rajt-cél győzelmet aratott. A spanyol versenyző ezzel a diadallal tovább növelte előnyét a vb-pontversenyben: 11 futammal a vége előtt 64 pontja van, az őt követő német Michael Schumachernek (Ferrari) – aki ezúttal ötödik lett – 43.

A start gond nélkül lezajlott: az élről induló Alonso repülőrajtot vett, riválisainak esélye sem volt az előzésre, az utolsó helyre sorolt M. Schumacher a boxutcából követte a mezőnyt. Egyedül a két midlandes autót vezető Christijan Albers és Tiago Monteiro koccanása jelentett némi eseményt.

Spanyol-finn harc kezdődött

A második körben Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) rácáfolt arra a véleményre, hogy ezen a pályán szinte lehetetlen előzni és szemfülesen elment a második helyről indult Mark Webber (Williams) mellett, üldözőbe véve a vezető spanyol pilótát. Az első tíz kör után kialakult helyzet azt vetítette előre, hogy Alonso és a finn “Jégember” csatázik majd az első helyért, az éllovas duó ugyanis körről-körre növelte előnyét a többiekkel szemben.

A kerékcserékig nem volt sok izgalom

Mindeközben M. Schumacher a 16. pozícióba tornázta fel magát. A hercegség kaszinóiban edződött közönség a 21. körig nem sok izgalmat élhetett át, a sorrend nem változott, ekkor azonban elkezdődtek a kerékcserék: elsőként a McLaren-Mercedes autói robogtak a boxutcába, Räikkönen tankolása 10.3 mp-ig tartott. Két körrel később Alonso is “pihenőre” szánta el magát, mindössze 7.9 mp-et töltött a “kútnál”, így amikor visszatért a pályára, ismét csak a hátát nézhette a mezőny.

A következő körökben Webber fokozatosan megközelítette az élen haladó kettőst, amely így a 30. körtől trióra, sőt később, Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) érkeztével kvartettre bővült. Féltávhoz közeledve az időközben már 13. M. Schumacher is betért a boxutcába, ahol 9.1 mp-et töltött.

Izgalmas lekörözés

Miközben az élcsoport sorrendje – Alonso, Räikkönen, Webber, Montoya, Rubens Barrichello (Honda), Jarno Trulli (Toyota) – továbbra sem változott, a lekörözések némi izgalmat vittek a futamba, ugyanis nem volt mindegy ki, hol és hogyan tudja maga mögött hagyni a lassabb autókat. A nagy forgalomból a Renault címvédő pilótája jött ki a legjobban, ugyanis növelni tudta előnyét üldözőivel szemben.

Győztesek és kiesők

A 48. körben Webber autója megadta magát, sűrű füstfelhővel tudatta tulajdonosával, hogy számára véget ért a futam, a rendezők pedig beküldték a biztonsági autót. Alonso és Räikkönen egyaránt a boxba hajtott, de miután visszajöttek, a McLaren finn klasszisának gépe sem bírta tovább a terhelést, így a pilóta ismét műszaki hiba miatt volt kénytelen feladni a viadalt.

Az 52. körben újraindult a verseny, a riválisát elvesztő Alonso innentől kezdve már nyugodtan autózhatott. M. Schumacher ekkor a hetedik volt. A hajrában – öt körrel a vége előtt – a harmadik helyen haladó Trulli is feladni kényszerült a küzdelmet, így végül a célban Alonso, Montoya, David Coulthard (brit, Red Bull Racing), Barrichello, M. Schumacher, Giancarlo Fisichella (olasz, Renault), Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber), Ralf Schumacher (német, Toyota) volt a pontszerzők sorrendje.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik