Élet-Stílus

Esélytelen a McLaren a vb-címre

Kimi Räikkönen már lemondott arról, hogy idén világbajnok legyen. Miután ezt bejelentette, a McLaren vezérigazgatója is csatlakozott véleményéhez, szerinte a csapat is esélytelen.

Esélytelen a McLaren a vb-címre 1

Egy-két futamot akarnak nyerni (vezess.hu)




Esélytelen a McLaren a vb-címre 2

Kimi is leírta a szezont (vezess.hu)

Ahogy 2005-ben, idén is mindössze 27 pontot szerzett az első hat futamon Kimi Räikkönen. Mindez csalódást okozott a finnek, hiszen Fernando Alonso már 54 pontot, azaz a dupláját gyűjtötte össze. Ezért esélyeit a világbajnoki címre már leírta Räikkönen: „A Ferrari és a Renault között fog eldőlni a bajnoki cím. Ami engem illet, megpróbálok megnyerni pár futamot.”

Tavaly május közepére már két győzelme volt Räikkönennek, és a versenyautója is rendkívül gyors volt. Idén azonban a McLaren autói messzire kerültek a győzelemtől. 2005-ben Barcelonában 27 másodperccel nyert Alonso előtt a finn, ám idén 56 másodperccel elmaradt spanyol ellenfelétől.

Nemcsak a pilóta látja így a helyzetet, a McLaren csapat vezérigazgatója, Martin Withmarsh is hasonló véleményen van: „Jelenleg nem foglalkozhatunk a világbajnoksággal, arra kell koncentrálnunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót és pár versenyt megnyerjünk.” – adta meg az új célt a vezető, de kitért az erőviszonyokra is. „Csak harmadikak vagyunk a mezőnyben, ha a Renault és a Ferrari pilótáival nem történik semmi, akkor az ötödik a legjobb hely, amit elérhetünk.”

Kezdéskor még bizakodtak

Pedig a téli teszteken a McLaren nem volt ennyire lemaradva. Problémáik voltak ugyan a motorral, de úgy tűnt, hogy a karosszéria rendben van. Talán most kezdi éreztetni hatását, hogy az autó tervezője, Adrian Newey a Red Bullhoz igazolt. Neweyt ráadásul követni fogja a másik aerodinamikai szakember, Peter Prodromou, akit vélhetően egyre inkább kivonnak a munkából.

A Monacói Nagydíjra egy halom újítással készül a csapat, amiket a jelenleg is zajló teszteken véglegesítenek. Átalakítják a hátsó felfüggesztést, és szeretnék elérni, hogy a Ferrarihoz és más csapatokhoz hasonlóan flexibilis szárnyakat tudjanak bevetni.

Bár ezek alkalmazását a szabályzat tiltja, sikerült többeknek is megoldást találni rá, hogy a szabályoknak megfelelő elhajlásra képes szárnyakat készítsenek. „Meg kell néznünk, hogy reagál majd erre az FIA” – vélekedett Whitmarsh. Ezzel ellentétben Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója azt mondta: „Sehova nem visz, ha morfondírozunk, azonnal foglalkoznunk kell a témával.”

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik