Élet-Stílus

Zöld utat kapott a mobiltelevízió-platform

A Digita és a Nokia aláírta a világ első, kereskedelmi DVB-H mobiltelevízió-platformra vonatkozó szállítási szerződését.

A Nokia a DVB-H szolgáltatásokhoz készült szolgáltatáskezelő megoldását, a Nokia Broadcast Solution (MBS) 3.0-t szállítja a Digita számára. Az MBS 3.0 különböző digitális tartalmak, például élő televízió- és rádióadás, valamint videofelvételek sugárzását oldja meg a DVB-H hálózaton keresztül a mobilkészülékekre.

A Digita a finn kormánytól 2006 elején kapta meg a DVB-H hálózati engedélyt. A Digita hálózatüzemeltetőként felel a hálózatért és a csatornák kezeléséért. 2006 folyamán az első szakaszban a helsinki régió III. körgyűrűn belül eső részén, illetve Turku, Tampere, és Oulu városban építik ki a hálózatot. Az év végére a hálózat a finn lakosság 29 százalékát éri el. A Digita már tervezi a hálózat bővítését, amelynek eredményeképpen a DVB-H a legtöbb finn számára elérhető lesz. A lehetséges szolgáltatókkal ezen tervek alapján folynak a tárgyalások.

„A Digita a már idén nyilvánosan elindítandó, nyílt DVB-H hálózati modellt használja majd. Hálózat-üzemeltetői szerepet töltünk be, és minden szolgáltató számára egységes, tisztességes, és áttekinthető feltételek mellett kínálunk hálózati kapacitást és szolgáltatásokat” mondta Sirpa Ojala, a Digita ügyvezető igazgatója.

A szolgáltatás védelme érdekében a Nokia támogatja a tévéprogramok mellett bármilyen egyéb digitális tartalom védelmét megoldó nyílt szabványos megoldást. Az MBS 3.0 legfontosabb funkciói között szerepel az elérhető szolgáltatások megkeresésére alkalmas felhasználói felület, az Elektronikus szolgáltatás-útmutató (ESG), amely figyelmeztet a kezdődő és a kiválasztott programokra. Az MBS 3.0 emellett megoldást kínál a tartalmak rugalmas árszabására, és segítségével a felhasználók egyszerűen megvásárolhatják a tévénézési jogokat.

A Digita, az Elisa, az MTV3, a Nelonen, a Nokia, a Sonera, és a YLE 500 felhasználó részvételével, Nokia 7710 okostelefonok és DVB-H technológia felhasználásával közös mobiltelevíziós próbaüzemet bonyolított le 2005 márciusa és júniusa között. A teszt rendkívül kedvező eredménnyel zárult, és megmutatta, hogy a felhasználók kedvelik a mobiltelevíziós szolgáltatást, amelyért fizetni is hajlandók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik