Az üzemi eredmény 1,367 milliárd euróra nőtt 1,118 milliárdhoz képest – a rátája 14,4 százalékra csökkent a tavalyi első negyedévi 15,1 százalékhoz képest -, a forgalom 28,5 százalékkal 9,507 milliárd euróra gyarapodott 7,396 milliárdhoz képest. Az összes adat meghaladta az elemzői várakozásokat.
A mobilkészülékek forgalma 30 százalékkal 5,9 milliárd euróra nőtt, a forgalom az Egyesült Államokban egyenest megkétszereződött. A forgalom növekedését a multimédia-telefonok sikere táplálta főleg, miután a cég 2004 óta ledolgozta némi fejlesztési lemaradását.
A cég az első negyedévben 75,1 millió készüléket adott el, 40 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, de 10 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi utolsó negyedben. Az iparág világpiaci értékesítése 215 millió készülék volt a Nokia becslése szerint, 27 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és 12 százalékkal kevesebb, mint az előző negyedben. A Nokia piaci részaránya 35 százalékra nőtt; a tavalyi első negyedévben 32 százalékos, az utolsóban 34 százalékos volt, a vállalati becslés szerint.
A Nokia készülékeinek átlagára 103 euró volt az első negyedévben, kevesebb a tavalyi első negyedévi 110 eurónál, de magasabb az utolsó negyedévi 99 eurónál.