A személyi sérüléssel járó balesetek száma a sztrádákon a 2004. évi 404-ről 2005-re 379-re mérséklődött, annak ellenére, hogy az üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózat hossza emelkedett, és a napi forgalom 26 900-ról 28 ezerre nőtt – tette hozzá az ÁAK-vezér.
A statisztikában csak a 2005. január 1-jén már átadott, összesen 500 kilométer gyorsforgalmi szakaszok baleseti adatai szerepelnek.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a forgalombiztonság növelése érdekében az ÁAK Zrt. kiépítette az M0-s autóúton a forgalmi irányokat elválasztó védőfalat, korszerűsítette az M1–M7-es autópályák közös szakaszának fizikai elválasztását, és több pályaszakaszon felújította a közvilágítást.
Nagy Attila a baleseti statisztikát javító intézkedések közt megemlítette, hogy a csomóponti kijáratoknál modern energiaelnyelő berendezéseket telepítettek, bevezették az elalvás megelőzését segítő akusztikus burkolati jelzéseket. A hídpilléreknél és portál oszlopoknál megerősített szalagkorlátokat építettek, valamint lecserélték az útirányjelző táblákat. Ezen felül mind szélesebb körben alkalmazzák a követési távolság helyes betartását segítő útburkolati jeleket.