Eredetileg április 28-án akarta bejelenteni a Nemzetközi Automobil Szövetség azon csapatok névsorát, akik részt vehetnek a 2008-as Forma–1-es világbajnokságban, ám már most nyilvánosságra került a lista. Korábban 22 csapat adta le nevezését, ám a szabályok csak 12 csapat indulását engedélyezik.
Normál gondolkodás szerint a jelenlegi 11 csapatnak két év múlva is helye van a Forma–1-ben, így egyetlen helyre pályázott a további 11 jelentkező. Ők tizenegyen meg is kapták az FIA levelét, amiben megerősítették, hogy elfogadták nevezésüket.
Az utolsó helyre pályázók közül nem a korábbi csapattulajdonosokat, Paul Stoddartot vagy Eddie Jordant tartották a legesélyesebbnek, hanem a BAR egyik alapítóját, Craig Pollockot, aki a Samsung és a Hyundai támogatására alapozta volna csapatát.
Ám mégsem ő lett a befutó, hanem a kiszivárogtatott információk szerint David Richards kapta meg a 12. pozitív válaszlevelet. A Prodrive vezetője korábban sikeres volt a BAR csapat vezetőjeként, de a rali világbajnokságban a Subaruval és a GT-sorozatban a Ferrari és Aston Martin versenyautókkal is kiváló eredményeket értek el. A Forma–1-es versenyzéshez szükséges új gyárát Warwickshire-ben építené fel a Prodrive. A Fulcrum névre keresztelt üzem 1000 környékbeli ember számára adna munkát.
Nem feltétlenül kell a többi jelentkezőnek feladnia Forma–1-es terveit. A Midlandről többször is olyan hírek jelentek meg, hogy nem teljesen tökéletes az anyagi helyzetük, így nem lenne meglepő, ha megfelelő ajánlat esetén orosz tulajdonosa eladná a csapatot.