Élet-Stílus

Tovább akcióznak a távközlési cégek

admin
admin

2006. 04. 14. 07:58

A térnyerés érdekében Magyarországon további akciókat vetnek be a távközlési vállalatok, és ezzel már idén több százezerrel növekszik a szélessávú internetre előfizetők száma – írja a Világgazdaság.

Az ütemet azonban tovább kell gyorsítani, mert még mindig nagy a lemaradás a legfejlettebb országokhoz képest.

A múlt év végére a 2004-es 10,2-ről 13,6 százalékra nőtt a szélessávú internetet elérők aránya a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban, az előfizetők száma a tavaly júniusi 136-ról 157,7 millióra bővült – derül ki az OECD tanulmányából. Ebből a szempontból az Egyesült Államok áll az élen, ahol több mint 49 millió a gyors világhálót elérők tábora, míg a penetrációt tekintve Izland vezet, ott a lakosság 26,7 százalékának van szélessávú netkapcsolata.

A múlt év végén a technológiák közül a DSL-t választotta az előfizetők 62 százaléka, a kábelt 31, míg egyéb megoldásokat hét százalékuk használt. Világszerte 2005-ben az előző évhez képest 37 százalékkal, 209,3 millióra nőtt a szélessávú internet-előfizetők száma a Point Topic piackutató cég felmérése szerint. A technológiákat vizsgálva tovább erősödött a DSL vezető szerepe, a regisztráltak 66,2 százaléka választotta ezt a lehetőséget, míg egy évvel korábban 63,9 százalékos volt az arányuk.

DSL a legnépszerűbb

Magyarországon 2005-ben az előző évhez viszonyítva 58 százalékkal, 589,2 ezerre nőtt a szélessávú (DSL, kábel, bérelt vonali) internet-előfizetők száma. A technológiák piaci részesedése nem változott 2004-hez képest, továbbra is vezet a DSL, az előfizetők közel 63 százalékának volt ilyen típusú elérése 2005 végén. Az idén várhatóan 60-65 milliárd forintosra bővülő hazai internetpiac jelenét és jövőjét is a széles sávra való áttérés határozza meg.

Folyamatos és gyors fejlődésre lehet számítani ezen a területen, 2007-re akár az egymilliót is elérheti az ilyen típusú elérést használó magyar háztartások száma – mondta Simó György, a T-Online Magyarország vezérigazgatója. A széles sáv hazai terjedésében döntő szerepet játszott az elmúlt egy évben végbement folyamatos árcsökkenés, a legnagyobb szolgáltatók belépő szintű lakossági és üzleti ajánlatainak ára 40-50 százalékkal csökkent.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.