A növekedésért főleg a nyugat-európai és a tengerentúli keresletet dicsérték a hétfőn kiadott közleményben. A nyugat-európai export 17,9 százalékkal, a közép- és kelet-európai értékesítés 10,8 százalékkal nőtt az egy évvel azelőttihez képest. Az ázsiai értékesítés 73,8 százalékkal szaporodott.
A 110 éves Mladá Boleslav-i Skoda Auto – 1991 óta a Volkswagen leányvállalata – a drágább modellek iránti keresletnek köszönhetően tavaly megduplázta eredményét: adózott eredménye 7,89 milliárd cseh koronára (276 millió euró) növekedett a 2004-es 3,37 milliárd koronáról. Az üzemi eredmény 84,2 százalékkal 10,86 milliárd koronára emelkedett 5,89 milliárdról.
Tavaly 494 127 ezer autót gyártottak – ez is rekord -, 11,3 százalékkal többet a 2004-es 443 868-nál. Az idei terv több mint 500 ezer autó eladására szól, 2008-ban meg akarják haladni a 600 ezret. Tavaly júniusban Boszniában, júliusban Ukrajnában, augusztusban Kazahsztánban, októberben Indiában kezdték meg különféle Skoda-modellek összeszerelését a helyi piacra, részben újonnan nyitott üzemekben.
A múlt év legkedveltebb modellje a Fabia volt, 237 ezres eladással, igaz, e típus forgalma kissé visszaesett a 2004-eshez képest. Az Octavia eladása viszont 28,4 százalékkal 233 322-re ugrott. A Skoda Superbből 22 091-et adtak el a 2004-es 22 392 után.
A vállalat a genfi autószalonon mutatta be a Skoda Roomster családi kocsit. Március végén kezdődött a sorozatgyártása, az idén 15 ezret terveznek gyártani.